De Vorsterman Bijbel
(ca. 1528-1531)–Anoniem Vorsterman Bijbel– Auteursrechtvrij1Ga naar margenoot++ IN dien tijt ghinck Iesus op een saboth doert koren. Ende zijn discipulen hongerende, Ga naar margenoot+ hebben beghonnen die aren te plucken, ende te eeten. | |
2Die pharizeen dit siende, hebben hem geseyt. Siet, v discipulen doen dat nyet georlooft en is te doen op den saboth. | |
3Ende hi heeft haer gheseyt. En hebdy nyet ghelesen wat Dauid heeft gedaen, Ga naar margenoot+ als hy ende dye met hem waren hongerden? | |
4hoe dat hy ghegaen is int huys gods, ende heeft ghegeten dye broden des voorsettincs, dye welcke hem niet georloeft en waren te eten noch die met hem waren, dan alleen den priesteren? Ga naar margenoot+ | |
5Oft en hebdi niet gelesen in die wet, dat die priesteren op den saboth inden tempel den saboth breken, ende vri zijn van sonde? | |
7waert dat ghi wist wat is. Ick wil barmherticheyt ende niet offerhande, ghy en soudt noyt dye onnosele veroerdeelt hebben. * | |
9Ende van daer gegaen zijnde, is gecomen in haer synagoge. | |
10Ende siet een mensche was daer hebbende een dorre hant, Ga naar margenoot+ ende si vrachden hem seggende. Machmen opten sabboth ghesont maken? op dat si hem souden beschuldigen. | |
11Ende hi heeft haer geseit. Wie sas daer wesen wt v een mensch, welcke sal hebben een scaep ende ist saeck dattet geuallen is in een put op den saboth, sal hijt nyet aen vatten, ende opboeren? | |
12Daer om hoe veel te beter is een mensche dan een scaep. Daer om machmen op den saboth wel doen. | |
13Doe seyt hy den mensche. Steect wt v hant. Ende hy heeftse wtgesteken, ende si is gesont geworden, gelijc als die ander. | |
14Ga naar margenoot++ Die pharizeen wtgaende, hebben een raet gehouden tegens hem, hoe datse hem souden mogen dooden. | |
15Iesus na dat hy dat verstaen hadde, is gegaen van daer ende veel zijn hem gheuolcht, ende hi heeft haer al ghesont gemaect | |
16Ende heeft haer geboden datse hem niet openbaer en souden maken, | |
17op dat veruult soude worden dat gesproken was door den propheet Esaiam seggende. | |
18Siet minen soen dye ick wtuercoren hebbe, Ga naar margenoot+ mijn liefste, in welcke mijn siel haer wel behacht heuet. Ick sal minen gheest op hem setten, ende dat oerdeel sal hi die heydensche vercondighen. | |
19Hi sal niet kijuen noch roepen, noch neymant en sal zijn stemme hooren opter straten. | |
20Een swac riet en sal hi niet breken, ende vlas dat rokende is en sal hi niet wtdoen tot dat hy wtworpt dat oordeel tot victorie. | |
21Ende in sinen naem sullen die heydenen hopen * | |
[pagina B6v]
| |
22Doe is hem gebrocht een hebbende den duuel, Ga naar margenoot+ blint ende stom, ende hy heeft hem gesont gemact, alsoe dat hy sprack ende sach. | |
23Ende alle dye scharen verscricten ende seyden. Is dit niet die sone van Dauid? | |
24Die pharizeen, als si dit gehoort hadden seyden. Dese en worpt de duuelen niet wt dan in Beelsebub den prince der duuelen. | |
25Ga naar margenoot+Ihesus wetende haer ghedachten, heeft haer geseyt, Alle rijck gedeelt wesende tegen hem seluen, sal worden verlaten. Ende alle die stadt oft huys gedeelt wesende teghens hem seluen, en sal niet staen. | |
26Ende ist dat Satanas wtworpet Satanam, so is hi gedeelt teghen hem seluen, daer om hoe sal zijn rijck staen mogen? | |
27Ende ist dat ick in Beelsebub die duuelen wtworp, in wien worpense v kinderen wt? Daer om so sullen si v rechters zijn | |
28Maer ist dat ick inden geest gods die duuelen wtworpe, so is tot v comen dat rijc gods | |
29Oft hoe mach yemant gaen in huys van een machtighe, ende zijn vaten nemen, ten ware dat hi te voren dye machtigen ghebonden had? ende dan sal hy sijn huys berouen. | |
30+ Die niet met mi en is, is teghens mi. Ende die niet vergadert met mi, die verstroyt | |
31Daer om segge ic v. Ga naar margenoot+ Alle sonde ende blasphemie sal den menschen vergeuen worden, mer blasphemie inden heyligen geest, en sal den mensche niet vergeuen worden. | |
32Ende wie dat een woort spreect tegen den soon des menschen, tsal hem vergeuen worden, mer die daer seyt een woort tegen den heyligen geest, ten sal hem niet vergeuen worden, noch hier, noch hier namaels | |
33Maect eenen goeden boom, ende zijn vruchten goet, oft maect eenen quaden boom, ende zijn vruchten quaet, Want wt die vrucht vort den boom bekent. | |
34Ghi slanghen gheslacte, hoe mocht ghi goet spreken als ghi quaet zijt? want wt oueruloedicheit des herten, so spreect den mondt. | |
35Een goet mensch wt een goede schat brengt voort goet, ende een quaet mensch wt die quade schat brengt quaet voort. | |
36Mer ic segge v, dat van alle ydel woort dat die menschen gesproken sullen hebben, sullen si reden geuen inden dach des oordeels, | |
37Want wt v woorden, sult ghi gerechtuaerdicht worden Ende wt v woorden, sult ghi verdoemt worden. * | |
38Ga naar margenoot++ Doen hebben somige wten scriben ende pharizeen hem gheantwoort seggende. Meester, Ga naar margenoot+ wi willen van v een teeken sien. | |
39Ende hy antwoordende, heeft haer geseyt. Dat valsce ende ouerspeelige geslachte soecht een teeken ende hem en sal gheen teeken gegeuen worden, dan dat teeken des propheets Ione, | |
40Want gelijck [kolom] Ionas gheweest heeft inden buyck des valuis drie dagen ende drie nachten. Also sal die soen des menschen in dat herte des aerden drie daghen ende drie nachten zijn. | |
41Die mannen van Niniue sullen opstaen int oordeel met dit geslacht, ende sullen dat verdoemen, want si penitencie ghedaen hebben doer die prekinge van Ionas. Ende siet meerder dan Ionas is hier. | |
42Die Coninghinne van suyden sal opstaen int oordeel met dit gheslacht, ende sal dat verdoemen, want si gecomen is van die eynden des aerdes om te hooren Salomonis wijsheit, Ga naar margenoot+ ende siet meerder dan Salomon is hier. | |
43Als een onreyn geest wtghegaen is vanden mensche, Ga naar margenoot+ so verwandelt hi droge plaetsen, soekende rust, ende hi en vintse niet. | |
44So seyt hi. Ick sal weder keeren in mijn huys daer ic wtgegaen ben. Ende als hy coemt, so vindt hi dat leech ende met besemen ghereynicht ende verciert. | |
45Dan gaet hi ende neemt tot hem seuen ander gheesten booser dan hi, ende inghegaen zijnde woent hi daer Ende dat laeste des menschen wert arger dan dat eerste. Alsoe salt zijn met desen alder quaetsten geslachte. | |
46Ga naar margenoot+ Als hi noch was sprekende den scharen. Siet, zijn moeder ende zijn broeder stonden buyten soeckende hem te spreken. | |
47Ende een heefter geseyt tot hem. Siet v moeder ende v broeders staen buyten soeckende v. | |
48Ende hi antwoordende heeft geseyt den ghenen die dit hem geseyt heeft. Wie is mijn moeder, oft wie zijn mijn broeders? | |
49Ende wtstekende zijn hant tot zijn discipulen heeft gheseit. Siet mijn moeder ende mijn broeders, | |
50want wie den wille mijns vaders doet die in die hemelen is, die is mijn broeder ende suster ende moeder. * |
|