nr |
meesters |
onderwerp |
prijs |
koopers. |
|
|
fr. |
|
120 |
G. Van Edom |
Jachttropee |
160 |
A.H. Guyot |
121 |
N. Bosschaert |
Bloemen |
65 |
L. Godderis |
122 |
N. Bosschaert |
Bloemen |
65 |
Pavier |
|
('s anderdaags op nieuw verkocht) |
48 |
J. Taeymans |
123 |
Fransche school |
Portret van eenen prins |
75 |
N. Noé |
124 |
Onbekend |
Kasteel van Gijsegem |
70 |
A.H. Guyot |
125 |
F. Snyders |
Een hond bij zijn voedsel |
70 |
Bron de Gilman |
126 |
J. Stalpaert |
Stilleven |
130 |
E. Leiffers |
127 |
F. Snyders |
Een hond bij zijn voedsel |
22 |
P.J. Neumans |
128 |
Onbekend |
Visschersgilde |
150 |
J. Taeymans |
129 |
G. De Craeyer |
O.L. Vrouw en Bernardus |
34 |
P.J. Neumans |
Volgens een Antwerpsch blad moest ingevolge wilsbeschikking van den baron Le Candele laatstgenoemde schilderij, voorstellende: O.-L.-Vrouw die aan den H. Bernardus het wit habijt geeft, in eene kapel van St.-Jacobskerk te Antwerpen worden geplaatst. Werd zij geweigerd?
Baron Le Candele scheen verwant te zijn met Rubens; hij bezat het portret van dezes moeder, geschilderd door C. De Vos. Dit en andere familiestukken en portretten waren niet begrepen in de door het bestuur van het Antwerpsch museum geweigerde making.
Behalve de boven aangehaalde tafereelen werden eenige niet in den catalogus vermelde stukken verkocht. Te oordeelen naar den afloop der veiling en de door den erflater gestelde voorwaarden, heeft het bestuur van het Antwerpsch museum goed gehandeld met voor de making te bedanken.