Anne Wadman:
Kettersk Petear
Letter op 'e joune hearden wy platen, weisakke yn in djippe fauteuil mei in sygret oan en in twade glês wyn foar ús. Murk hie in skoandere kolleksje. It bigoun klassyk, de symfony fan César Franck, in âlde leafde fan ús allebeide, en it fioelekonsert fan Bruch. Doe skeakelen wy oer op 'e jazz.
‘Gek,’ sei er ûnder in nûmer fan Count Basie, ‘gek, dat der altyd sa oer muzyk skreaun en wreaun wurde moat. Hwerom net oer wyndrinken bygelyks? Ik snap noait hwêrom't der dochs sokke tsjokke boekwurken en bibliotheken fol oer muzyk krast wurde moatte en tydskriften en krantestikken by bosken. Wylst it dochs sa ienfâldich is, krekt like ienfâldich as wyndrinken. Men giet op jins gemak sitten, reaget alle geastlike en lichaemlike tûkelteammen oan 'e kant, docht de mûle iepen en priuwt en slokt. By muzyk: men docht jins earen iepen en harket. En hwat docht it der dan ta dat it stik yn x greate terts stiet of yn y moll, oft it allegro hjit of foxtrot?’
‘Dat komt wierskynlik,’ andere ik, ‘omt de lju by de muzyk net gewoan sa mar proleet wêze doare. Hja kinne harren harsens net oan 'e kant lizze, dy wurde der mei kop en earen byhâlden. Men moast jins harsens der út dwaen kinne en yn in kopke mei wetter lizze, krekt as in kunstgebyt en der wer ynplakke kinne as men salaris barde of se oars nedich hie om net oan 'e krapperein to kommen.’
‘Dêr sit hwat yn,’ sei Murk. ‘Mar dou moatst net forjitte dat der ek noch sokssahwat is as in forskil tusken stof en geast. Tominsten, dat wol men sa hawwe. En de measten kinne better oer 'e wei mei de stof as mei de geast, dat is nou ienris sa, al wolle se it faeks net wêze. By wyndrinken tinkt nimmen der oan, om syn tosken to brûken, dy litte se spûntaen en by yntuysje op nòn-aktyf, soe ús freon Terpstra wol sizze. Wyndrinke is dan ek in kwesje fan lichaemlike oandwaning, sa't men dat neamt, of fleislik ek wol. Men kin der dronken fan wurde. Dat men ek fan de muzyk dronken wurde kin en moat,