wrâldfrjemde en bûtenierdske kontreien, mar in loftkastiel / is myn wente net, en dat makket foar my de wearde út fan Berber har poëzij. It skynber optimisme giet net samar foarby oan de rejaliteit fan de minsklike eksistinsje, dy't net ophâldt mar begjint by ûnmacht en fergonklikens. Oan de oare kant wurdt it skynber pessimisme droegen troch hope. Yn it earste fers (úttocht) fan dizze nije bondel wurdt it drafkjen dan ek fuortset: en ik bin gien, want in einleas langstme twong, hoewol't de frage op paden allerwegen oerein bliuwt: hokker te gean? Faaks dat it antwurd leit yn de lêste rigels fan it fers dat lân (Der binne fan dy dingen...):
en libje yn in delling fan frede
Dy beide rigels karakterisearje de twastridigens fan Berber har fersen: oan de iene kant it op 'en paad bliuwe wollen en oan de oare kant it ferlet fan in doel en bestimming oan de ein fan de reis. Der soe yn wêzen net iens sprake wêze fan twastridigens at it iene (it sykjen) automatysk Mede soe ta it oare (it finen), mar om't soks net it gefal is, bliuwt de dualiteit bestean, kinne de wjukken net rêste en jaget it iene fers it oare. It gefolch is ûndertusken al, dat al dy fersen deselde yntinsje ha en in poëzij foarmje fan gelikense thematyk, wat har leauweardigens en sizzenskrêft, nei myn idee, allinnich mar besterket. Op dit punt kin ik it dan ek net lykfine mei Alex Riemersma syn besprek fan Der binne fan dy dingen... (Trotwaer 76-1, side 370-374), dêr't hy yn seit dat de bondel ‘gjin gehiel’ is, mar winlik bestiet út ‘losse fersen, dy't eins ollineg meienwar te krijen hawwe, ómdot se fon deselde dichter makke binne.’ Yn suver alle fersen fyn ik deselde ûnrêst, twifel en spanning werom tusken twa wrâlden dy't net meiinoar te ferienjen binne, lykas dy fan de stêd en it lân, hjoed en juster, leafde en haat, nacht en dei, ja, sels tusken dy fan it iene ik en it oare.
It sa útinoar raffeljen en ôfsûnderlik beneamen fan ûnderskate tsjinstelings, lykas ik hjir dien ha, is trouwens nuodlik wurk, om't lêzendewei bliken docht dat de tsjinstellings meiinoar te krijen ha en yn feite deselde binne, of yn alle gefallen gearrinne yn de lêstneamde twaspjalt, nammentlik dy tusken it iene ik en it oare.
Men kin sizze: Yn it wurk fan Berber van der Geest wurdt de stêd frijwat swart-wyt, yn negative sin ôfset tsjin it lân, dat bytiden ôfskildere wurdt as in paradiis. Yn de earste bondel al is de stêd fol libben en bidroch en hja gounzet grouwélich. Yn de twadde bondel net oars: