[Oorsprong van eigenschap.] 1) XLI. (III. 42.)
God heft den menschen na em selven gebeldet unde heft ome myt sijner martyr gelediget, den enen als den anderen, em ys dye arme so sybbe als dye ryke. Nu en latet v nycht wunderen dat dyt boeck so luttick secht van der denstlude rechte, wente yt ys so manichfalt dat ys nieman vuleenden kan; under yuweliken bisscoppe, abbeten unde abdyssen hebt de denstlude sunderlick recht, dair umme en kan ick ys nycht besceyden. Doe men ock dyt recht satte doe en was neen denstman, unde alle lude waren vry doe unse vorderen heren to lande quemen. An mijnen synne en kan ick nycht begrijpen dat yeman des anderen egen sij. Ock en hebben wij des nene oerkunde an der hillighen schrift. Doch seeghen ytlicke dye de waerheyt ervaret, dat syck egenscap erhove van Cayn dye sijnen broder Abell ersloech. Cayns geslechte wart verlediget doe de werlt an water vergynck dat ys nycht en bleef. Ock secgen ytlicke dat egenschap queme van Cayn, Noe's sone. Noe de segende twe sijner sone, an den derden en woelh 2) he nener egenschap, Cayn besatte Affricam myt synen geslechte, Sem de bleef in Asya, Jafet unde vordere besatte Europam, sus ne bleef oere neen des anderen egen. Ock secghen ytlicke dat egenscap sij gekomen van Ismahele. De schrift de het Ismahele der dyerne sonne, anders en ludet se nener egenschap van eme. Ock secghen ytlicke egenschap queme Esau. Jacob wart gesegent van sijnen vader unde hete eme here wesen boven sijnen broder, men Esau den vervlokede he nycht noch egenschap entwoech he nycht over ome. Wy hebben noch yn unsen rechte, dat syck neman to egen geven en mach, yd ne wederlecgen sijn erven wal. Woe mochte Noe eder Ysaac enen anderen to egenen geven synt