weder incomen ende sijn trouwe leysten, betaelt hi dat daer hi voor ghevanghen wert, of wort hi sonder ghelt weder los, wilkoer oervede 1) dat hi doet of lovet of zweert, die sal hi van rechte leysten, ende anders gheen ghelofte die hi van der vanghenis weghen lovede 2). Ende wat oec een man zweert ende in trouwen lovet, daer hi sijn lijf ende ghesontheit mede verstet, al ist dat hi des niet houden en mach, het en scadet hem tot sinen rechten niet 3). Waer men oec 4) enen onghetrouweliken 5) ghevanghen heeft, laet men hem dan riden op sijn trouwe, ende laet hem ooc diegheen sweren die hem ghevanghen heeft, of ander dinck lovet 6) op sijn trouwe, hi en derf hem des niet leysten, indien dat hi dat volbrengen 7) mach, dat hi hem ontrouweliken totter gheloften heeft ghebracht ende daertoe ghedwonghen 8). Welc man van enen anderen man ghelt 9) vordert voor gherichte, vraghet men hem daerom, waer af datmen hem dat sculdich is, so sal hi dat van rechte segghen, waer hi hem dat van gheloften weghen sculdich is, dan van erves weghen dat hi ontfanghen hebbe 10).
Wat een man sonder dwanck gelovet dat sal hi oec bi bedwanc houden, een man en moet sinen wil niet wandelen in eens anderen mans scaden.
Wie eens anderen ghevanghen man is, die is sijn eyghen ende alle eyghenscap die is ghecomen van vanghenissen ende, nadien dan hi sijn eyghen is, so en darf hi hem niet loven.
Du sult weten, datter niement gheen vyanden en heeft dan die ghene die den rike van Room ontseggen, ende alle ander luden die ghevanghen worden, die worden ontrouwelic ghe-