Van twen mannen de een guet op spreken myt gheliken anspraken wo se dat guet delen sollen ende wo nicht. XX. (III. 21.)
Spreken twee mannen 1) een goet an mit gheliker aenspraken mit gheesteliken 2) rechte ende mit gheliken tughen, so sullen si dat goet onder hem deylen 3). Desen tuuch die ombesetenen steden, die in den dorpe gheseten sijn, ende wie die meerre manninghe hevet, die beholt dat goet 4). Is dat den ombesetenen niet wetelic wie dat goet inder were heeft, so moet men dat wael besceiden ende onderwinden mit enen water ordel 5), mer die clagher ende die gheen daer die claghe op gaet 6) die sullen zweren daer to, datse goet recht wisen alst hoor is 7), ende daer sal die rechter sijn boden toe gheven, waerop datse beide zweren daer salmen hem ghelike delen.
Dat sonderlinghe dat in desen artikel is, dat is dat deser yghelic is beide clagher ende antworder, dat si sullen betughen wilkoer dat daer recht hebbe mit eenen water ordel. Hier spreken sommighen, dat men hem water gheven sal ende wen dat bernet die heb onrecht. Ende wat hi seit dat moet wel wesen, want dat orloft hi hier, ende heeft ooc een ghewoent gheweest van dat oudste der Sassen. So wie aldus tokumstige saken vorvoren, die doet een hooftsonde, want daer staet ghescreven: du en salste dinen God niet becoren. Segge ooc den Sassen, daer mede gheloecht hem, wantse, doese hem bekeerden, doe lieten si ooc al die ghewoenten after die teghen God waren. Het is ooc aldaer om gheheten een water oordel dattet vlietet als ordel van den enen totten anderen, dat hi ooc aldaer om seecht, dat men Gods ordel nicht doen en sal