| |
XII
In dien tide ghinc Ihesus dore coren dies saterdaghes ende sine jongeren begonsten hongherende are te pluckene ende te etene. Ende de Pharisei dat siende seidense hem: Siet, dine jongheren doen dat hen niet gheorlovet en es te doenne dies saterdaghes. Ende hi seide hen: En hebdi niet ghelesen wat David dede, alse hem hongherde ende die met hem waren? Hoe hi ghinc in Gods huus ende at de brode propositionis, die hem niet gheorlovet en waren te etene noch dien die met hem waren, dan allene den priesteren? Ochte en hebdi niet ghelesen in de wet, dat de priesteren dies saterdaghes in den tempel violeren den saterdach ende si sijns sonder sonde? Ende ic segghe u, want hier es meerre dan de tempel. Ende waert dat ghi wist, wat dat es: Ic wille ontfaermhertecheit ende niet sacrificie, gi en hadt noeyt ghecondemneert de onnoesele. Want smenschen sone es here oec dies saterdaghes.
Ende alse hi overleet van
| |
| |
daer, quam hi in haerre synagogen. Ende siet, een mensche, ene droeghe hant hebbende. Ende si vragheden hem, segghende ocht gheorlovet ware tsaterdaghes te ghenesene, op dat sine wroegheden. Ende hi seide hen: Welc mensche es ute u, die hevet een scaep ende ocht viele tsaterdaghes in enen putte, en soude hijt niet houden ende op heffen? Hoe vele meer es de mensche beter dan tscaep? Ende alsoe es gheorlovet tsaterdaghes wel te doene. Doe seide hi den mensche: Strect ute dine hant. Ende hi streckese ute, ende si es hem herset van ghesonden alse de andere. Ende ute gaende de Pharisei maecten si raet jeghen hem, hoe si hem verliesen souden.
Ende Ihesus ghinc weder van daer, dat wetende. Ende hem esser vele ghevolghet ende hi ghenasse alle, ende hi gheboet hen dat si hem niet oppenbaer maken en souden, op dat vervult soude werden dat gheseghet es overmids Ysayam den prophete,
| |
| |
segghende: Siet, mijn utevercoerne kint, dien ic utevercoes, mijn gheminde, in wien miere sielen wel behaghede, op hem salic setten minen gheest ende hi sal boedscapen den lieden dat ordeel. Hi en sal niet scelden noch roepen, noch in den straten en sal niemen horen sine stemme. Dat gespletene riet en sal hi niet breken ende dat roekende vlas en sal hi niet blusschen, tote dat hi utewerpet dat ordeel ter verwenninghen. Ende in sinen name selen de liede hopen.
Dan es hem bracht een duvel hebbende, blent ende stom, ende hi ghenassenne, alsoe dat hi spreken soude ende sien. Ende alle de scaren ontsaghen hen ende seiden: En es dit niet Davids sone? Ende de Pharisei, dat horende, seiden si: Dese en werpet de duvele niet uut dan in Beelzebub, den prince der duvele. Ende Ihesus seide hen, wetende hare ghepeise: Elc rike, jeghen hem ghedeilt, wert verwoest, ende elke stat ochte huus, [jeghen hem ghedeilt], en sal niet
| |
| |
staen. Ende ochte sathanas sathanam utewerpet, so es hi ghedeilt jeghen hem, hoe sal daer omme sijn rike ghestaen? Ende ochte ic in Beelzebub de duvele ute werpe, in wien werpense uwe sonen ute? Daeromme selense uwe rechtere sijn. Ende eest dat ic de duvele ute werpe in den gheeste Gods, daer omme volcomt dat rike Gods in u. Ochte hoe mach iemen in gaen in thuus eens staerkes ende sine vate breken, het en si dat hi tiersten den staerken bende ende dan sijn huus breke? Die niet en es met mi, es jeghen mi, ende die met mi niet en gadert, hi spreidet.
Daeromme segghic u: Elke sonde ende blasphemie werdet den mensche verlaten, maer de blasphemie dies gheestes en wert niet verlaten. Ende so wie een woert seghet jeghen smenschen sone, het wert hem verlaten; maer die een woert seghet jeghen den heileghen gheest, het en werdt hem niet verlaten, noch in dese werelt noch in de toecomende. Ochte maect enen goeden boem ende sine vrocht goet, ochte maect enen quaden
| |
| |
boem ende sine vrocht quaet, want uter vrocht wert de boem bekint. Gheslechte der slanghen, hoe moghedi goede waerde spreken alse ghi quadien sijt? Want uter overvloedecheit der herten sprect de mont. Van goeden scatte bringhet de goede mensche goede ende vanden quaden scatte bringhet de quade mensche quade. Ende ic segghe u: Van elken ledeghen woerde, dat de menschen sprekende sijn, selen si redene geven in den daghe dies ordeels, want ute dinen woerden saltu gherechteghet werden, ende ute dinen woerden saltu verdoemt werden.
Doe antwerden hem selke vanden scriben ende vanden Phariseusen, segghende: Meester, wi willen een teken sien van di. Die antwerdende seide hen: De quade gheboerte ende de hoerdoemeghe soeket een teken, ende hare en werdet gheen teken ghegheven dan Jonas teken, dies propheten. Want alsoe Jonas drie daghe ende III nachte was in den buc dies walveschs, alsoe sal smenschen so\ne
| |
| |
sijn in therte der erden III daghe ende III nachte. De manne de Niniviten selen op staen in den ordeele met deser gheboerten ende verdoemense, want si daden penitencie in de predekinghe Jone, ende siet, hier es meer dan Jonas. De coninginne van noert oest sal op staen met deser gheboerten ende verdoemense, want si quam van den inden der erden horen Salomons wijsheit, ende siet, hier es meer dan Salomon.
Ende alse de onsuvere gheest ute ghegaen es, wandelt hi dore droghe stede, raste soekende, ende hi en venter niet. Dan seghet hi: Ic sal weder keren in mijn huus, danen ic uteghinc, ende comende vendt hijt ydelt, ghesuvert met scopis ende gheciert. Dan gheet hi ende nemt VII andere gheeste met hem, scalkere dan hi, ende ingaende woenen si daer. Ende dies menschen leste werden quadere dan de ierste. Ende aldus sal sijn deser quaetster gheboerten.
Noch hem sprekende ten scaren, siet, sijn moeder ende sine bruedere stonden
| |
| |
buten, hem soekende te sprekene. Ende selc seide hem: Siet, dijn moeder ende dine bruedere staen daer buten, di soekende. Ende hi seide antwerdende dien, diet hem seide: Welc es mine moeder ende wie sijn mine bruedere? Ende utereckende de hant in sine jongheren seide hi: Siet hier mine moeder ende mine broedere. Want so wie doet den wille mijns vader die in den hemelen es, hi es mijn brueder ende suster ende moeder.
|
|