Bij Gaston Franssen
Van Anton Ent verscheen bij De Arbeiderspers De hoed van Kierkegaard (1983), Feestgangers (1986), Zwart Zilver (1989) en Domein van de meidoorn (1992). Daarna stapte Ent over naar Querido en publiceerde Reducties (1994) en Kootwijkerzand (1999). De bundels van Marieke Jonkman verschenen alle eveneens bij Querido.
De aangehaalde recensies van Jonkmans poëzie zijn Guus Middag, ‘In het teken van de strop’. In: nrc Handelsblad, 17-5-1991; Kees van Domselaar, ‘In het trapgat hangen’. In: Utrechts Nieuwsblad, 24-5-1991; Hans Werkman, ‘Het rebelse verlangen van Marieke Jonkman’. In: Nederlands Dagblad, 27-7-1991; Ad Zuiderent, ‘Begeerte en genot, gruwel en lichtheid’. In: Trouw, 9-4-1992; Hans Warren, ‘Marieke Jonkman’. In: Provinciale Zeeuwse Courant, 24-7-1992; Guus Middag, ‘Onzekerheid zeurt in de zoom’. In: nrc Handelsblad, 14-8-1992; Rogi Wieg, ‘Zo naakt en wijdbeens heb ik nooit gestaan’. In: Het Parool, 5-11-1993; T. van Deel, ‘Slaande liefde, is ook liefde’. In: Trouw, 2-12-1993; Jaap Goedegebuure, ‘Het risico dat er een wesp in zit’. In: hp/De Tijd, 10-12-1993.
Over de poëzie van Jonkman in het algemeen schreven Kees van 't Hof, ‘Een ziekelijk zusje. Over de poëzie van Marieke Jonkman’. In: Ons Erfdeel 37 (1994), nr. 5: p. 709-711, en Herman de Coninck, ‘Wereldleed in de uitverkoop’. In: dez., De vliegende keeper. Essays over poëzie. Amsterdam/Antwerpen 1995, p. 129-136.
Over Ents en Jonkmans eigen perspectief op hun gedeelde schrijverschap, zie Dirk Zwart, ‘Marieke Jonkman: in andermans huid’. In: Trouw, 29-11-1993; Anton Ent en Marieke Jonkman, ‘Over & Weer’. In: De Gids 158 (1995), nr. 6: p. 465-475, en Anton Ent, ‘Vreemd vuur op het altaar. Anton Ent over zijn alter ego Marieke Jonkman’. In: Poëziekrant 25 (2001), nr. 1: p. 51-54.
Over de relatie tussen genderopvattingen en de Nederlandse literatuurkritiek in de jaren vijftig en zestig: Marianne Vogel, Baard boven baard. Over het Nederlandse literaire en maatschappelijke leven, 1945-1960. Amsterdam 2001.