Minder merkwaardig zijn Deutsche Sagen, door H. Röhm, Volkslieder door O.M. Porsche, enz..
Ook de Scherer, het te Innsbrück verschijnende weekblad, gaf een aantal nieuwe kaarten uit. Vele hiervan zijn als polietieke satieren bedoeld; andere, zuiver artistiek, vallen in het kader van ons tijdschrift. Zeer fraai zijn, benevens een reeks Sonnenwende-kaarten, die met de portretten van Luther, Vater Jahn en Schönerer, die met de Wilde Jacht, Allerzielen, De Kettervorst, Durch muss des Kieles Erz, enz..
Wezenlike kunstwaarde hebben ook de tien fantazie-landschappen van Ernst Liebermann, vooral Vor dem Thore, Verschneites Dorf, Burgruine, Quelle (Ernst Liebermann).
Uiterst voortreffelik zijn, als uitvoering, verscheidene verzamelingen land-, stad- en zeegezichten, uitgegeven door Schmidt en Staub te Nurenberg. Vooral de gezichten uit Ietalië, naar schilderijen van Manuel Wielandt, zijn - ofschoon niet alle in dezelfde maat - mooi. Tot de merkwaardigste rekenen wij Venezia-al Giardino pubblico, Venezia-la Dogana, Nizza-Parc aux Huitres, Cannes-Port, Monaco, Lucarno-San Vittore, Lucarno-S. Lorenzo, Pegli, Genova, Verona-l'Arena, Bellagio.
Artistieke Engelse prent-postkaarten zijn tot nu toe uiterst zeldzaam. Bij een laatste verblijf te Londen vonden wij aldaar, in honderden winkels, alle denkbare Duitse en Belgiese uitgaven, doch slechts één enkele Engelse serie. Deze, zes nummers groot, vertoont, in kleurendruk, toneeltjes uit het kinderleven, zonder naam van kunstenaar of drukker. Het is werk van minder gehalte, enigsins geïnspireerd op Kate Greenaway, doch bij lange niet zo teer gevoeld en zo naïef.
Door Hassal ontworpen kaarten konden wij, ondanks veel navragen, niet meester worden. Dat zij bestaan bleek alleen uit een advertensie in een Engels blad.