cles have investigated the strategies employed by designers in the defence of the Breton language (‘Contemporary French Civilization’, 2011) and the role of graphic design in constructing the linguistic landscapes of globalisation in the city of Amsterdam (‘Imagining Global Amsterdam’, Amsterdam University Press, 2012).
David McKitterick (1948) is Librarian and Fellow of Trinity College, Cambridge. His books include Print, manuscript and the search for order, 1450-1830 (2003).
Nicholas Pickwoad studied English literature at Oxford University and subsequently trained and worked as a book conservator. He is project leader of the St Catherine's Monastery Library Project (Sinai) based at the University of the Arts London, where he is also director of the Ligatus Research Centre, dedicated to the history of bookbinding.
Markus F. Polzer (1976) volgde van 2004 tot 2007 de bacheloropleiding Medieval studies aan de Otto-Friedrich Universität in Bamberg. Deze brede opleiding bevatte modules over middeleeuwse geschiedenis, archeologie van de Middeleeuwen en Duitse en Scandinavische mediëvistiek. Na het behalen van de bachelor volgde hij de master Editiewetenschap aan de Freie Universität Berlin, die hij in 2009 afsloot met een scriptie over de editiegeschiedenis van The book of Mormon. Tegenwoordig is hij als early stage researcher verbonden aan het Ruusbroecgenootschap (Universiteit Antwerpen, België) als deel van het Marie Curie initial training network ‘Mobility of ideas and transmission of texts’. Binnen de context van dit project werkt Polzer aan een proefschrift over de paratekstuele elementen in een Middelnederlands handschrift uit 1555, dat in het bezit was van het Arnhemse Sint-Agnesklooster en nu in de Staatsbibliothek zu Berlin wordt bewaard (mgf 242/243). Zijn onderzoeksinteresse gaat onder meer uit naar de verhouding tussen religieuze identiteit en identiteitsvormende factoren binnen semiotische processen.
Goran Proot (1972) doctoreerde over het jezuïetentoneel in de zuidelijke Nederlanden (1575-1773). In het kader van zijn postdoctoraal onderzoek, dat wordt gesteund door het Fonds voor Wetenschappelijk Onderzoek - Vlaanderen, bestudeert hij de vormgeving van handgedrukte boeken uit Vlaanderen. Sinds 2003 was hij als conservator Historische Collecties verbonden aan de Antwerpse Universiteitsbibliotheek. In 2012 werd hij benoemd tot Andrew W. Mellon Curator of Rare Books in de Folger Shakespeare Library, Washington.
Christoph Reske leerde letterzetten (loodzetten, fotozetten) en studeerde drukkerijtechniek en boekwetenschap, kunstgeschiedenis en archeologie. Hij promoveerde op de Weltchronik van Schedel uit 1493, die hij onder andere met analytisch-bibliografische methoden analyseerde. Hij verricht onderzoek en doceert over schrift-, druk- en boekgeschiedenis aan het Institut für Buchwissenschaft van de Johannes Gutenberg-Universität in Mainz. In 2007 publiceerde hij een biografisch naslagwerk over boekdrukkers uit de zestiende en zeventiende eeuw in het Duitse taalgebied.
Simon Rosenberg is research assistant at the Institute for the History of the Book in Münster, Germany. He teaches book history and is currently working on his Ph.D. thesis focusing on the book as a changing medium. At irregular intervals, he is also collating the work of Friedrich Schelling in Münster with one of the few remaining Hinman-Collators for the Schelling-Kommission der Akademie der Wissenschaften (Munich).
Niki Sioki is a PhD candidate at the University of Reading. Her research is concerned with the historical evolution of the typographical design of Greek alphabet books. She teaches typography and book design at the University of Nicosia, Cyprus.