Den gheheelen Bybel, Inhoudende het oude ende nieuwe Testament (Leuvense bijbel 1548)
(2008)–Anoniem Leuvens bijbel 1548– Auteursrechtelijk beschermd1Ga naar margenoot+VVederom een ander denckende te scepe te varen, ende door die wreede baren beghinnende te reysen aenroept een broosscher hout dan thout is dat hem draecht, | |
2want dat heeft die begheerlijcheyt van vercrijghen versiert, ende een constenaer heeft dat door sijn wijsheyt ghetimmert. | |
3Maer v voorsienicheyt vader regeert dat, want ghi hebt in die zee eenen wech verleent, ende tusschen die baren eenen seer vasten wech, | |
4toonende dat ghy machtich sijt door alle dinghen te behouden, al waert oock dat iemant sonder scip ter zee ghinghe, | |
5Maer om dat die wercken uwer wijsheyt niet ydel sijn en souden, daerom soo betrouwen die menschen eenen cleynen houte hen zielen, ende varende door die zee sijn sij verlost door een schip. | |
6Ende oock doen ierstmael die hoouerdighe ruesen verghinghen, soo heeft die hope vanden omganc der eerden totten scepe vliedende der werelt achterghelaten saet der gheboorten, welc scip door v hant gheregeert was, | |
7want ghebenedijt is thout daer door dat rechtuerdicheyt ghedaen wort. | |
8Maer een affgods beelt dat metten handen ghemaect wort is selue vermalendijt, ende ooc die ghene diet ghemaect heeft, want die heuet voorwaer ghewracht, maer dit alst broosch was is Godt ghenoemt gheweest. | |
9Ende gelijckelijc sijn sij in Gods hate die ongoddelijcke ende sijn ongoddelijcheyt, | |
10want het ghene dat gemaect is metten genen diet gemaect heeft sullen tormenten lijden. | |
11Ga naar margenoot+Daerom en sal in die affgoden der natien gheen aensien sijn, om dat Gods creatuere ten hate gemaect sijn, ende tot een becoringe der zielen van die menschen, ende tot eenen stric van die voeten der onwijsen, | |
12want tbeginsel der oncuyscheyt is het versieren der affgoden, ende haer vindinghe is een verderffenisse des leuens, | |
13want sij en waren vanden beghinne niet, noch sij en sullen inder eewicheyt niet blijuen, | |
14Want die ydelheyt der menschen heeftse gheuonden opden omganc der eerden, ende daerom is hen eynde cort gheuonden, | |
15want die vader door bitteren rouwe rouwich sijnde, heeft haestelijc ghemaect een beelt van sijnen sone die hem haestelijck ontnomen was. Ende den ghenen die doen als een mensche ghestoruen was, heeft hy nv beghinnen te eeren als eenen godt, ende heeft onder sijn knechten ghestelt heylighe diensten ende sacrificien. | |
16Daer nae als den tijt hier binnen verliep ende die boose ghewoonte stercker worde, soo is dese dolinghe als een wet onderhouden, ende doort ghebodt der tyrannen worden die ghemaecte beelden gheeert. | |
17Ende die ghene welc die menschen int openbaer niet en mochten eeren om dat sij verre waren, hebbende van verren deser figueren ghebrocht, so hebben sij een ghelijc beelt des conincs den welcken sij eeren wilden ghemaect dat si hem die daer niet teghewoordich en was, Ga naar margenoot+eeren souden als teghenwoordich door hen neersticheyt. | |
18Ooc soo heeft die wtnemende neersticheyt des constenaers hen diet niet en wisten ghebrocht totten dienst der affgoden, | |
19want hy willende behaghen den ghenen die hem aenghenomen hadde, arbeydde sonderlinghe door sijn conste, dat hy die ghelijckenisse op dalder beste soude figureren. | |
20Ende die menichte der menschen verleyt door die scoonheyt des wercs, hebben den ghenen die voortijts als een mensch geeert was, nv als eenen Godt gheacht, | |
21Ende dit heeft des menschelijcs leuens bedrieghinghe gheweest, want die menschen dienende haren wellusten, oft den coninghen, hebben den steenen ende houten ghegheuen eenen onghemeynsaemlijcken naem. | |
22Ende ten was hen niet ghenoech dat sij ghedoelt hadden in die kennisse Gods, maer ooc (in so grooten strijt der onwetenheyt leuende) noemen sij soo vele ende soo groote quaetheyden vrede. | |
23Want sij haer kinderen offerende, oft doncker sacrificien doende, oft hebbende wakinghen vol rasernien, | |
24en bewaren nv noch suyuer leuen, noch suyuer houwelijcken, Ga naar margenoot+maer deen slaet den anderen door nijdicheyt doodt, oft hy bedroeft hem ouerspel doende, | |
25ende alle quaetheden sijn daer mede ghemenget, bloet, dootslach, diefte, ende gheueynstheyt, bederffenisse, ende onghetrouwicheyt, tweedracht, ende valschen eedt, der goeder verstooringe, | |
26Gods verghetenheyt, der zielen besmettinge, der gheboorten veranderinghe, der houwelijcken onghestadicheyt, des ouerspeels ende onsuyuerheyts onghescictheyt. | |
27Want dien dienst van die versmadelijcke affgoden, is die sake ende tbeghinsel ende dat eynde van alle quaet, | |
28want sij rasen als sij hen verblijden, oft seker sij propheteren valsche dinghen, oft sij leuen onrechtuerdelijck, oft sij sweeren lichtelijck valsche eeden, | |
29Want als sij betrouwen hebben in die affgoden die sonder ziele sijn, al sweeren sij qualijck sij en verwachten niet dat hen hinder ghescieden sal, | |
30Hierom ghescieden hen rechtuerdelijck beyde die saken, om dat sij quaet gheuoelen van God ghehadt hebben hen seluen gheuende tot die affgoden. Ende want sij onrechtuerdelijck ghesworen hebben met bedroch die rechtuerdicheyt versmadende, | |
31want daer gheen macht en is in die ghene daer sij by sweeren, maer die wrake der sondaren doorwandelt altoos om | |
[pagina *524]
| |
der onrechtuerdigher ouertredinghe. |