In die veelkleurige verscheidenheid bewogen zich de figuren uit Shakespeare's onmiddellijke omgeving tegen den achtergrond van het landleven aan den Avon. Zóó ook bewegen zich de figuren van ‘As you like it’ tegen den achtergrond van het woud van Arden.
Dit nu is, al of niet bewust, in lijn en kleur de grondslag van de vertooning geweest waarvan wij hier spreken. Geen realistisch bosch waarin, maar een rustig kleur- en vorm-geheel van decoratief karakter, waarvóór zich (als een waren achter-grond) de personen afteekenen. Daarvan zijn Corin en Silvius, Phebe en Audrey als 't ware een deel in de kleur hunner kleeding; de hovelingen in ballingschap dragen levendiger tinten, maar voller kleur en meer schakeering heeft de omgeving van den usurpator, terwijl aan het eind de dracht van Hymen in grooter rijkdom allen tezamen bindt.
Blauw, kobalt-blauw, een blauwend groen zijn de koele tinten van het boschdecor. De omgeving der hertogen tintelt van citroengeel, klaterend vermiljoen, penetrant smaragdgroen, rijk karmijn. De lange, zwarte figuur van Sir Oliver Mar-text, den geestelijke, lijkt de levendigheid der anderen nog markanter te maken, en als allen zich aan den maaltijd zetten om den geïmproviseerden tafel in het bosch is niet hij, maar de ‘melancholic Jaques’ in zijn somberig bruin de eenige die niet meeleeft in de vroolijkheid van zang en spel.
Dat ontwerp en uitvoering tot in de kleinste details, van het verven der stoffen tot het opbrengen der ornamenten door denzelfden man zijn behandeld bewijst zeker een te waardeeren belangstelling voor het opvoeren van het resultaat, maar daaronder toch ligt de levens-warme gehechtheid voor het vak, die misschien meer dan de materieele uitvoering de prestatie tot iets belangrijks maakt, al is die niet zelf in iets stoffelijks terug te vinden.
C. Lovat Fraser, nu in de dertiger jaren, had vóór ‘As you like it’ al bij een ander stuk het decor ontworpen, ‘La Serva Padrona,’ dat zijn eigenlijk debuut was in dit opzicht. Het werd in Februari 1919 voor het eerst te Londen opgevoerd in The Lyric Theatre, Hammersmith, waar toen Nigel Playfair, de ondernemende tooneelleider, begon zijn nieuwere inzichten te verwezenlijken. In April van hetzelfde jaar werd dit stuk gevolgd door het hierboven besproken ‘As you like it,’ dat toen in het Memorial Theatre te Stratford-on-Avon werd opgevoerd, om het volgend voorjaar te Londen te worden vertoond. Later in 1920 was het ‘The Beggar's Opera’ die te Londen met veel succes in Fraser's aankleeding werd gegeven. ‘The Beggar's Opera’ is de oudste Engelsche opera, een frisch, eenvoudig werk, vrij van allen opschik en overdaad die later de opera tot een merkwaardige wansmaak-uiting deed ontaarden. Zij heet gemaakt te zijn door den bedelaar naar wien ze genoemd is, en die in den aanvang ten tooneele komt en een geestige vergelijking maakt tusschen zijn bedelaar- en dichterschap,