da' je ziet, 't was geen kleen bier, 't was nog al een djentig endetje, 't was lijk tegen d'achterdeure. Als ik mijn eerste kommunie deed, zat ik den tweeden langs den armen kant, we waren toen verhuisd en woonden in de Lane. Zo 't was op ‘Sin Savaders’ te doen-'k Zat eigentlijk den eersten maar 'k en kon den eersten niet zijn omdat den eersten door een zekere fondatie wierd gekleed en die fondatie sprak alzo: datje vier jaar op de parochie moest wonen. Zo, dat was met mi] 't geval niet, ze pasten Jules een kol; Mantje Clauwaert, die later notarisklerk geworden is bij den notaris Mostrei, wierd den eersten gezet en ‘ik zei den hoend’ zat den tweeden. Den tweeden wierd in pie gezet door ‘ieffrouwe Bourie’. Ieffrouwe Bourie dat was een braaf mens; ze zorgde voor ons perk in de leringe. We waren alzo met een tachentig knekers van knechten die verdeeld wierden in drie perken en voor ieder perk was er een brave ziele van een ieffrouwe die heur sacrifieerde om catechismus te geven, en alzo moest de paster maar nu en dan een keer zijn neuze togen om te kijken hoe dat 't ging.
'k Heb altijd g'hoord dat ieffrouwe Bourie nogal warme voeten had,(er goed voren zat!) 't was ommers de nichte van kaneunik Maes, den directeur van 't zothuis, maar ieffrouwe Bourie arrangieerde dat algelijk a' zo geren allemale voor een kluitje fijgen en zeven eens en half koks (cokes) lijk of dat we dat in Brugge zeggen, 't is te zeggen, zo profijtiglijk mogelijk, en a' zo wierd mijn kostuime gemaakt in numero vijve op Sinte Michiels, en 't was ‘comme il faut’ zulle, maar mijn mutse mocht ik zelve gaan kopen ‘toe Meesters in 't Breidelstretje’ e:n ieffrouwe zei ‘ge moet de schoonste kiezen da' z' h'ân.’
Met d'eerste kommunie zaten de rijke van voren, en den eersten van de ‘rijke kant’ die kreeg een ‘madollie’ (medaille). Op ‘Savaders’ nu bestond er ook nog een andere fondatie. Den eersten en den tweeden van de leringe kiegen elk huider boek, een soorte: cahier.
Met de vier hoogdagen van 't jaar moesten wij te biechte gaan bij den onderpaster De Brabander die later deken wierd op ‘'t Sin Zillies’, en daags erachter naar de kommunie. Dat wierd dan ieder keer in 't bisdom op den boek gezet en waart g in orde tot aan jen één en twintig jaar, dan kreeg den eersten honderd vijftig frank en den tweeden honderd. Zo, dat was nog 't oprapen weerd, 't was een vet smoutstuitje.
Achter mijn eerste kommunie mocht ik nog een jaar naar