Bible in duytsche (Delftse bijbel 1477)
(2008)–Anoniem Bible in duytsche (Delftse bijbel 1477)– Auteursrechtelijk beschermd1HOe guet ist te berispen dan te worden vertorent: ende die beliet in bedinghe niet te verbieden. | |
2Die begheerte eens ghemaecten mans ontmaghedomt ene ionghe ioncvrouwe: | |
3also duet die ghene die bi crachte een ongerechte vonnisse duet. | |
4Hoe guet ist den ghenen die berispt is te openbaren die penitencie: want also sultstu die willighe sonden ontvlien. | |
5Sulc is swighende ende men vinten wijs: ende hi is te haten die haestich is te spreken. | |
6Mer een is swighende ende en heeft den sin van spreken niet: ende een is swigende ende weet den tijt van bequamen tide. | |
7Een wijs mensche sal swighen totter tijt: mer een oncuysche ende die onwise en sullen gheen tijt houden. | |
8Die vele woorden besicht hi quetset sine ziel: ende die tot sijn behoef macht aen neemt onghrechtelijc. men sallen haten. | |
9Een onghestadich man is voertganc int quade: ende het is een vindinghe inder verminderinghe | |
10Eenrehande gaue is die niet openbaerlic en is: ende eenrehande gaue is welke wedergheldinge dubbel is. | |
11Het is een verminderen om die glorie: sulck is die dat hoeft heeft opgheheuen van oetmoedicheit. | |
12Sulke is die vele dincs verlost mit luttel gelts: ende diet wedergheldet seuenvout. | |
13Die wise maket hem seluen minlic inder woerden: mer der sotter gracien sullen wt worden gestort | |
14Eens onwijs gaue en sal di niet oerbaerlijc sijn: want sijn oghen die sijn seuenvoudich. | |
15Hi sal cleyne dinghen gheuen ende veel dinghen verwiten: ende dat opdoen sijns monts. is ontstekinge. | |
16Huden | |
[pagina *302]
| |
leent hi ende morghen eyscht hijt weder sulken mensche is te haten. | |
17Enen sotten en sal ghenen vrient sijn: ende in sinen guede en sal ghene gracie wesen | |
18Want die ghene die sijn broot eten sijn valsche tonghen Hoe dicke sijt doen ende hoe veel datter is si sullen bespotten. | |
19Want hi en deelt niet datmen sculdich was te hebben mit rechten sinne: oec dat men niet en soude hebben gehat. | |
20Die val eenre valscher tonghen is ghelijc den genen die op een pauyment valt: alsoe haestelijc sal comen der quader val. | |
21Een ondanckelijc mensche is als een ydel fabule: ende si sal eenpaerlijc sijn inder ongestadigher mont. | |
22Men sal die woerden lachteren wt eens sots mont: want hi en seidse niet in haren tijt. | |
23Sulc is die verboden wort te sondighen van armoede: ende in sijnre rusten sal hi worden ghepijnt. | |
24Sulc is die zijn ziele sal verliesen ouermits scaemte: ende van enen onwisen persoen sal hise verliesen: mer inder wtneminghe vander persoenen sal hi hem seluen verliesen. | |
25Sulc is die mit scaemten den vrient belouet: ende hi heeft hem te vergheefs ghewonnen te viande. | |
26Want die logen is een quaet lachter in enen mensche: ende hi sal eenpaerlijc sijn inder ongestadigher mont | |
27Beter is een dief dan eenpaerlijcheit eens loghenachtichs mans: mer beide sullen si dat verlies te erue hebben. | |
28Der loghenachtigher menschen zede sijn sonder ere: ende haer scaemt is mit hem sonder verlatenisse. | |
29Een wijs in woorden brenget hem seluen voert: ende een vroet mensch sal den voerbarighen behagen | |
30Die sijn lant werct hi sal verheffen den hoop sijnre vruchten: ende die gerechticheit werct sal worden verheue: mer die den voerbarighen genoecht hi sal der quaetheit ontulien. | |
31Presenten ende hantghiften verbliden des rechters oghen ende als die stomme inden mont so keert hi of haer berispinghe. | |
32Die verborgen wijsheit ende die onsienlike scat. wat oerbaer is van beiden? | |
33Beter is hij die heelt sijn onwijsheit: dan een die berghet sijn wijsheit. |
|