Bible in duytsche (Delftse bijbel 1477)
(2008)–Anoniem Bible in duytsche (Delftse bijbel 1477)– Auteursrechtelijk beschermd1BEter is die wijsheit dan cracht: ende een vroet man meer dan een starc. | |
2Coninghen hoert hier omme ende verstaet: leert ghi rechters vanden einden der aerden. | |
3Gheeft die oren gi die menichte onthout. ende die v bequaem sijt inden scaren vanden gheslachten: | |
4want v luden is macht ghegheuen van den here. ende die cracht vanden alren hoechsten: die welke uwe werken sal vraghen ende uwe ghepensen ondersoken: | |
5want als ghi bewaert die dingen van sinen rike. so en oerdelde ghi niet gerechtelijc. noch en bewaerde niet die wet des rechtuaerdicheits: noch en wanderde niet | |
[pagina *263]
| |
na gods wille. | |
6Veruaerlijc ende haestelijc sal hi op v openbaeren: want alte herden vonnisse sal gheschien inden genen die bouen sijn. | |
7Want den cleinen verleentmen die ontfermherticheit: mer die machtighe sullen grote tormenten doghen | |
8Want die heer en sal nyemants persoen wtnemen die alre dinc heer is. noch die heer en sal nyemants grootheit ontsien: want hi heeft die clyne ende die grote ghemaect: ende van allen is hem die sorghe gelijc. | |
9Want den starcsten so naect den starcsten torment. | |
10Daer om sijn dese mijn reden tot v ghi coningen: om dat ghi sult leren vroetscap: ende dat ghi niet en moet ontuallen. | |
11Want die ghene die die gherechticheit hebben gewacht: si sullen gherechtelijc worden geoerdelt: ende die gherechtige dinghen hebbe geleert. sij sullen vinden wat si antwoerden sullen. | |
12Hier om begeert mijn reden mintse: ende ghi sult discipline hebben. | |
13Die vroetscap is claer die nemmemeer en verdeluet: ende sij wort lichtelijc ghesien vanden genen diese minnen: ende si wort lichtelijc gesien vanden ghenen diese soken. | |
14Si veronledicht den ghenen die haer begheren: om dat si haer hem luden eerst sal tonen | |
15Die vanden lichte tot haerwaert waken sal hi en sal niet pinen: want hi salse vinden sittende voer haer doren | |
16Daer om ist een guet sin tot haerwaert te dencken: ende die om haer waect hi sal haestelijc seker wesen. | |
17Want si ommegaet sokende die ghene die haers waerdich sijn: ende in horen wegen soe thoent si haer den ghenen blidelijc: ende in alre voersienicheit so loopt si hem te ghemoete. | |
18Want haer beghin is die alre waerachtichste begheerte van discipline. | |
19Ende die minne is die wachter vander disciplinen gheboden. Mer die wachtinghe vanden geboden is dat einde sonder ghebreclicheit: | |
20ende sonder ghebreken wesende duet gode naest sijn. | |
21Ende die begheerte van wijsheden leidet aldus ten ewighen rike | |
22Hier om ghi coninghen des volcs ist dat ghi genoecht hebt inden eerliken zetelen ende inden rike ende inder voerbarichede: so mint die wijsheit op dat gi eweliken moecht regneren. | |
23Mint dat licht vander wijsheit: ghi alle die bouen dat volc sijt. | |
24Want wat die wijsheit is ende hoe si gemaket was sal ic segghen. ende ic en sal v niet berghen gods sacramenten: mer ic salt ondersoken van beghinne der geboerten: ende ic sal haer consten setten intlicht. ende ic en sal die waerheit niet ouerliden: | |
25noch ic en sal ghenen wech hebben mitter nydicheit: want sulke menschen en sal der wijsheit niet deelachtig sijn. | |
26Want die menichte vanden wijsen. is ghesontheit der werelt: ende een wijs coninc. is des volcs vasticheit. | |
27Hier om ontstaet discipline bi minen redenen: ende si sal v vorderen |
|