Bible in duytsche (Delftse bijbel 1477)
(2008)–Anoniem Bible in duytsche (Delftse bijbel 1477)– Auteursrechtelijk beschermd1IN dien daghe is ghelesen in den boecke moysi: den volc horende Ende het is gheuonden daer in ghescreuen. dat die ammoniten ende moabiten niet en souden ingaen in die kerck gods hent inder ewicheit: | |
2daer om dat si den sonen israhel niet teghen en quamen mit brode ende water: ende teghen hem ghehuert hadden balaam om hem te vermaledien: ende god heeft die maledictie verwandelt in benedictie. | |
3Ende het is ghesciet doe sij ghehoert hodden die wet: hebben si ghesceiden alle vreemde van israhel. | |
4Ende ouer dat was eliasib priester die een proost was inder scatcamer des huys ons gods: ende maech tobie. | |
5Hier om heeft hi hem ghemaect een groot scathuys: ende daer waren voer hem die leiden ghauen ende wieroec. ende vaten. ende tiende des tarwes. wijns ende olijs: deelen der leuiten ende der sangheren ende doerwaerderen ende eerste vruchten der priesteren. | |
6Mer in al desen en was ic niet in iherusalem: want int twe ende dertichste iaer artarxersis des conincs van babilonien bin ic ghecomen totten coninc. Ende int eynde der daghen heb ic ghebeden den coninc | |
7ende bin ghecomen in iherusalem. Ende ic heb verstaen tquaet dat heliasib had ghedaen thobie: om dat hi hem ghemaect had enen scat in den portalen des huys gods: | |
8ende het docht mij seer quaet. Ende ic werp die vaten des huys thobie wt van den scathuys: | |
9ende ic heb gheboden. ende sij hebben ghereinicht die scatcamer. Ende ic heb daer in weder ghedraghen die vaten des huys gods. offerhande ende wieroec. | |
10Ende ic heb bekent dat die deelen der leuiten niet en waren ghegheuen: ende dat een yeghelic van den leuiten ende sangheren | |
[pagina *123]
| |
ende vanden ghenen die dienden was gheuloen in sijn lant: | |
11ende ic heb geclaecht teghen die meesterscappen. ende heb gheseit. Waer om hebben wi achter ghelaten thuys gods? Ende ic hebse vergadert: ende hebse doen staen in horen stacien. | |
12Ende al iuda heeft toe ghedraghen tiende des tarwes. wijns. ende olijs. in die scuren. | |
13Ende wij hebben gheset ouer die scuren selemiam priester. ende sadoch meester der wet. ende sadaiam vanden leuiten: ende bi hem anan een soon zachur een zoon mathanie want sij trouwe gheproeft sijn: ende hem sijn beuoelen die delen hoere broederen. | |
14Mijn god ghedenct mijns om dat: ende wilt niet ofdoen mijn barmherticheden die ic ghedaen hebbe in den huse mijns gods ende in sijnen cerimonien. | |
15In dien daghen heb ic ghesien in iuda sommighe tredende die wijn parsen in den sabboth: draghende hopen ende ladende op die eselen wijn ende druuen. ende vijghen ende alle last: ende in draghende in iherusalem in den dach des sabboths. Ende ic heb hem ghetuicht dat sij vercopen souden inden dach in welc gheoorloft was te vercopen. | |
16Ende die van tiren hebben ghewoent in haer: indraghende visschen. ende alle dinc te coop. Ende vercochten in den sabbaten den sonen iuda ende iherusalem. | |
17Ende ic heb berispt die opperste iuda: ende heb hem gheseit. Welc is dat quade dinc dat ghi doet: ende omtrent den dach des sabboths? | |
18En hebben dat oec niet ghedaen onse vaderen: ende onse god heeft op ons ghebrocht al dit quaet. ende op dese stede? Ende ghi toedoet toirn op israhel: brekende den sabboth. | |
19Mer het is ghesciet doe die poorten van iherusalem rusten in den dach des sabbots: heb ic gheseit. ende si hebben ghesloten die doeren: ende ic heb gheboden dat sij die niet opdoen en souden hent na den sabboth. Ende ic heb gheset van mijnen knechten op die poorten: om dat nyemant en soude indraghen last in den dach des sabboths | |
20Ende die coopluden ende die vercopers die alle dinghen te coop brochten sijn ghebleuen buten iherusalem eens ende twewerf: | |
21ende ic heb hem ghetuucht: ende heb hem gheseit. Waer om blijfdi teghen die muer? Ist sake dat ghi dat anderwerf doet: ic sal mijn hant aen v slaen. Hier om van diere tijt en sijn sij niet ghecomen in den sabboth. | |
22Ende ic heb gheseit den leuiten dat sij ghereinicht souden worden ende comen tot die poorten te bewaren: ende den dach des sabboth te heilighen. Ende hier om god ghedenct mijns om dat. ende spaert mi na menichuoudicheit dijnre barmherticheden. | |
23Mer oec in dien daghen heb ic ghesien ioden trouwende wijuen van asoten. vanden amoniten. ende moabiten. | |
24Ende hoer sonen spraken half azoetse tale: ende consten niet spreken ioedsche tale ende spraken na die tonghe des volcs ende des volcs. | |
25Ende ic heb die berispt: ende vermaledijt. Ende heb gheslaghen van hem mannen ende hebse cael ghemaect: ende ic hebse besworen in god dat si niet en souden gheuen hoer dochteren den sonen diere luden: ende niet nemen en souden van den dothteren | |
[pagina *124]
| |
diere luden horen sonen. ende hem seluen segghende | |
26En heeft salomon die coninc israhel niet ghesondicht in deser manieren? Ende voerwaer onder veel volken. en was gheen coninc hem ghelijc: ende hi was lief sijnen god: ende god beeft hem gheset coninc op al israhel ende hem hebben vreemde wijuen gheleit tot sonde. | |
27Sullen wi niet onderdanich oec doen al dit grote quaet. dat wij ouertreden in onsen god: ende trouwen vreemde wijuen? | |
28Mer vanden sonen ioiada een soons eliasib. des groten priesters. was swagher sanavallach oronitis welc ic van mij geiaecht heb. | |
29Ghedenc heer mij god teghen die gheen die bemetten die priesterscap: ende dat priesterlike recht ende der leuiten. | |
30Hier om heb icse ghereinicht van allen vreemden: ende heb gheset ordinancien der priesteren ende leuiten. een yeghelic in sijnen dienst: | |
31ende in offeringhe der houten in ghesetten tijden ende in den eersten vruchten. Ghedenct mijns mijn god int goede. | |
Hier enden die boeken van esdras ende neemias |
|