dat uyt my selven, maer soo dat waer is, soo gheve Godt, dat ick gheen deel aen hem en hebbe, want ick en ben de eerste boodtschapper niet, daer zijn noch andere meer voor my geweest, ende ghy en hebt haer oock niet ghelooft, of zy u wel Gods geboden hebben aengewesen, doch Godt en dwingt niemandt om goet te doen. Wt desen Arabisschen boeck sult ghy de boose straffen, ende de vrome onse genade verkondighen. De ghene die maer eenen Godt en bekennen, die sullen het Paradijs besitten, ende een yder sal zijn ouders in groote eere houden, dewijle dat de Moeders veel arbeyt ende smerte om de kinderen lijden moeten.
Aenden joncksten dach des oordeels sullen wy een yder beloonen, ghelijck hy dat verdient heeft, ende tot de ongeloovighe sal Godt segghen: Nadien ghy op Aerden in wellusten gheleeft hebt, ende sonder vreese allerley sonde bedreven, soo hebt nu ten loone het eeuwighe Helsche vyer. Hier benevens soo vermaent de lieden dat zy buyten Godt niemant anders aen en bidden. Als de Duyvelen den Alkoran hooren, soo sullen sy haer bekeeren, ende vanden haren wech vlieden, ende segggen: Nu hebben wy ghehoort het Boeck dat van Godt na den Boeck Mose is ghegeven geworden, inden welcken alle waerheyt begrepen is, daerom volcht den ghenen die u tot God wijst, ende ghelooft den ghenen die u de sonde vergeeft. Ghelijck als Godt sonder eenighe moeyte alle dinghen geschapen heeft, alsoo sal hy oock ten joncksten daghe alle menschen weder opwecken. Ghy sult stant-moedich ende manhertich zijn, ghelijck alle ander Propheten, ende maeckt mijn gheboden alle menschen bekent ende openbaer, op dat haerder ongheloovighe des te min ontschuldighen moghen.