- En gjin mâljeierij mear, dat past net foar folwoeksen minsken.
Doe't er de treppen fan it gemeentehûs ôfkaam, knipereagjend tsjin in ûnferwachte gjalp sinneljocht, it waard wat winterich suver al, en noch dwyl yn 'e holle, kaam der in kraanauto lâns mei it oerbliuwsel fan in gloednije Saab der yn te hingjen. De motorkap folslein oan grús, gjin koplampe mear te sjen, lege eagen, ferfoarme gatten, tebûgd en ferwrongen metaal, mei grien fan moas en beamsplinters. Dêr hie sels de Sweedse oarlochsyndustry net tsjinop kinnen. Yn it foarrút in rûn gat, mei splinterkes der om ta, in gat mei de grutte fan in kop. De royale kop fan Bjinse Houtsma, in dronken kop fan in doarpsartyst, in dronkene kop mei in blautsje der yn.
Hy seach der nei troch in flues en besocht de dingen te kombinearjen. It wie sa helder as glês: 24 oere betinktiid, it telefoantsje fan Lutske, syn ûnthjit om te kommen, de knoop, syn thúsbliuwen, de fersoening mei Wypkje, Bjinse dêrjinsen (mar al earder, yn 'e foarjûn al) by har om útslútsel, en in wegering, om him, om in ûntrouwe, trouwe skoalmaster dy't yn syn skulp kroep, mar dat wist se net, noch net, hy, Bjinse, mei de lilke of teloarstelde kop fuort, nei stêd, âlde maten, drank, mei de dronkene kop tsjin in beam. Sa moast it west hawwe, dêr hoegde net in soad fantasij by. Sa ûntlade de skuld har oer jins holle.
Ien ding stie him noch te dwaan, ien ôfwikkeling fan saken. Hy woe in man fan ear wêze. Hy gyng nei de telefoansel yn it plantsoen foar it gemeentehûs, en skille Roukama-state. Hy moast noch witte wat dat telefoanpetear krekt ynhâlden hie, hy moast har ôfsizze, ôfskied nimme, frede slute oer it teplettere lyk fan Bjinse Houtsma, dy't er ienkear, hoe koart lyn noch mar, Bjinse Dinges neamd hie, út ûntsach,