schrijft, waar de ‘outsider’ eenvoudigweg overheen leest. Ik zal u ter verbetering niet overstelpen met een massa namen van orkesten en musici. Dit heeft geen zin, voor het totaal scheefgetrokken beeld.
Voor de zoveelste maal de bezetting van het Dutch Swing College.
‘Stuk voor stuk goede musici.’
Nu, over dat ‘goede’ hebben we het al eens hogerop gehad. In 1 adem met D.S.C. en Dixielandpipers het Willy Langestraat Sextet. Maar dit is toch waanzin... Dit sextet behoort toch toe aan een geheel ander genre??
‘U zult bekoord worden door de pittige klarinetsoli.’
Maar het ergst snijdt radde pennevoerder zich in de vingers aan het eind, als hij Theo Uden Masman van de ‘Ramblers’ verantwoordelijk stelt voor de nietszeggende muziek die hij met zijn orkest brengt.
Waarde heer, de schuld ligt louter en alleen bij het publiek, op de smaak waarvan Masman c.s. ingesteld moeten zijn, willen zij een boterham verdienen. U vergeet zeker de prestaties van de bandleden in kleinere combinaties buiten het orkest?
‘Met de Skymasters is het iets beter. Ze spelen dan een soort bop.’
Fraaie conclusie. Kortzichtig vind ik ook de opmerking, waarmee hij de omroepverenigingen aanklaagt, dat zij geen muziek durven spelen, die ‘op een hoger peil staat’.
Pete Felleman, de man, die met zekerheid de wegwijzer genoemd mag worden voor de moderne muziek in Nederland? Neen, pennevoerder heeft zich er wel wat gemakkelijk van af gemaakt. Zo hij verder wil gaan met het publiceren van artikels. zou ik hem willen aanraden, zijn stukjes verzorgd te doen verschijnen, getuigend van een weinig inzicht en zonder dwaze opmerkingen. Als deze raad in acht wordt genomen, is dit artikel niet geheel voor niets geschreven.