Di eerste boek van Moses, genoem Génesis
(1893)–S.J. du Toit– Auteursrecht onbekend[4]IV. - Geboorte van Kaïn en Abel, 4:1, 2.1.[regelnummer]
Toen beken Adam ver Eva, syn vrou, en sy werd
swanger en baar verGa naar margenoot1 Kaïn, en sê: ‘Ek het di
2.[regelnummer]
God mens gekry!’ - En sy gaan an en baar ver
syn broer, verGa naar margenoot2 Abel. En Abel word 'n skaap-
boer, en Kaïn was 'n bewerker van di grond. -
| |
[pagina 17]
| |
3.[regelnummer]
En dit gebeur na verloop van tijd, dat Kaïn an
Jehova 'n offerande breng van di vrugte van di
4.[regelnummer]
grond. - En Abel, hy breng oek van di eersge-
borene van syn vé, en van hulle vet. - En Jehova
5.[regelnummer]
kyk ver Abel en syn offerande an, - mar ver Kaïn
6.[regelnummer]
en syn offer kyk Hy ni an ni. - Toen word Kaïn
baing kwaad en syn angesig was verwese. - En
Jehova sê an Kaïn: ‘Waarom is jy so boos?
7.[regelnummer]
en waarom is jou angesig verwese? - As jy goed
doen, sal jy dan ni angeneem worde ni? Mar as
jy ni goed doen ni, voor di deur lê di sonde. - En,
na jou is syn begeerte, en jy sal o'er hom heers.’
8.[regelnummer]
En Kaïn praat met syn broer Abel, en toen hulle
in di veld was val Kaïn syn broer Abel an en
9.[regelnummer]
slaan hom dood. - Toen sê Jehova ver Kaïn:
‘Waar is Abel, jou broer?’ En hy sê: ‘Ek weet
10.[regelnummer]
ni. Is ek myn broer syn oppaster?’ - En Hy sê
‘Wat het jy gemaak? Di stem van jou broer
11.[regelnummer]
synGa naar margenoot3 bloed roep na My uit di grond uit. - En
nou, vervloek is jy uit di grond uit, wat syn mond
ope gemaak het om jou broer syn bloed te ont-
12.[regelnummer]
vang uit jou hand uit. - As jy di grond bewerk
sal dit vêrder ni meer syn krag an jou gé ni; 'n
vlugteling en 'n swerweling sal jy op di aarde
13.[regelnummer]
wees.’ - En Kaïn sê an Jehova: ‘MynGa naar margenoot4 straf
14.[regelnummer]
is groter as ekGa naar margenoot5 kan dra! - Kyk, U het ver my
vandag uitgedrywe van di angesig van di aaarde
af; en van uw angesig sal ek my moet wegsteek;
en 'n vlugteling en swerweling sal ek op di aarde
wees; en dit sal gebeur, dat elkeen wat ver my kry
15.[regelnummer]
my sal dood slaan.’ - En Jehova sê an hom:
‘Daarom wi ver Kaïn doodslaan, 'n sewevoudige
wraak sal op hom kom.’ En Jehova gé 'n teken
an Kaïn, dat elkeen wat ver hom kry hom ni moet
16.[regelnummer]
doodslaan ni. - Toen gaan Kaïn weg uit di teen-
woordigheid van Jehova en woon in di land van
Ga naar margenoot4 Nod, an di oostekant van Eden.
| |
[pagina 18]
| |
Vs. 1. Letterlik sê Eva: ‘Ek het 'n man, - ver Jehova, - het ek verkry,’ waarskynlik omdat sy in di seun di beloofde Verlosser (3:15) siin. Ons voorsetsel ver gé terug di Hebreuse eth (wat in di nuwe tale ni kan uitgedruk worde ni as net in Afrikaans), wat in di vers alleen dri male voorkom en antoon di voorwerp waarop di werking van di werkwoord o'ergaan. So is dit oek hiir: ‘Ek het verkry 'n man, namelik ver Jehova;’ dus di man is Jehova self, of di Godmens. Vergelik Op. 12:1-5. Vs. 4. Dis ‘eersgeborene,’ ni ‘eerstelinge’ of vroegste lammers ni, maar di eerste lammers van di jonge ooie. Di ‘eersgeborene van mense en dire kom Jehova,’ toe (Ex. 13:2, 11-16; 22:29; 34:19, 20; Lev. 27:26; Num. 3:12, 13; 18:12-17, ens.) Vs. 7. Di laaste gedeelte van di vers kan slaan op Abel, soos dit hiir vertaal is; of dit kan slaan op di sonde, soos Luther dit vertaal. Vs 8. Vele oue lesings is: ‘En Kaïn sê ver syn broer Abel, Kom ons gaan veld toe, en toen hulle,’ ens. Vs. 16. Kaïn gaan weg uit di teenwoordigheid van Jehova soos dit sig openbaar an di poort van di Paradys, waar Adam en di afstammelinge van Seth bly anbidde. Vergelik 3:22-24 en 4:26. Wat 'n teleurstelling ver onse stamouers! Na di doodvonnis (3:19) was moeder Eva tog alte bly toen 'n lewendige kind uit haar gebore worde; sy dink toen somar: dis di beloofde Slangvertrapper (3:15); mar in plaas daarvan word hy omgekeer juis di eerste mensvermoorder! Voor di poort van di paradys het di mens dus al di beloofde Verlosser verwag, en tog moes dit nog omtrent 4000 jare duur voor hy kom; miljoene moes eers sterwe voor di Lewensvors kom. En tog was dit gen traagheid of onverskilligheid an Gods kant ni. Di mensheid moes eers voorberei worde ver Jesus koms, en selfs toen was hulle nog ni klaar toen hy kom in di volheid van di tyd ni (Gal. 4:4). Anbiddelike lankmoedigheid van God, verheerlik in di hele mensheid, en in elke verloste siil! | |
Kaïn syn Afstammelinge, - 4:17-24.17.[regelnummer]
Toen beken Kaïn ver syn vrou en sy word swan-
ger en baar verGa naar margenoot1 Henoch; en hy lê 'n dorp an en
noem di naam van di dorp na di naam van syn
18.[regelnummer]
seun Henoch. - En an Henoch wordGa naar margenoot2 Irad gebore
en an IradGa naar margenoot3 Mehujaël, en an MehujaëlGa naar margenoot4 Methusaël
19.[regelnummer]
en an MethusaëlGa naar margenoot5 Lamech. - En Lamech neem ver
| |
[pagina 19]
| |
hom twe vrouens: di naam van di een wasGa naar margenoot6 Ada
20.[regelnummer]
en di naam van di twéde wasGa naar margenoot7 Silla. - En Ada
baar verGa naar margenoot8 Jabal; hy was di vader van di tentbe-
21.[regelnummer]
woners en véboere - En di naam van syn broer
wasGa naar margenoot9 Jubal; hy was di vader van almal wat met
22.[regelnummer]
harpe en fluite omgaan. - En Silla, sy baar oek
verGa naar margenoot10 Tubal-Kaïn, 'n leermeester in di maak
van alle koper en yster instrumente. - En di
23.[regelnummer]
suster van Tubal-Kaïn wasGa naar margenoot11 Naäma. - En
Lamech sê an syn vrouens: -
Ada en Silla, hoor myn stem!
Vrouens van Lamech, luister na myn rede!
Want ek het 'n man doodgeslaan, om hy my gewond het;
En 'n jongeling, om hy my gekwes het.
24.[regelnummer]
As Kaïn sewevoudig gewreek word,
Waarlik, Lamech sewentig en sewevoudig.
Vs. 17-24. Met Kaïn en Seth word di Mensdom verdeel in twé déle: Seth en syn geslag bly in Gods teenwoordigheid voor di Paradys; Kaïn en syn kinders gaan hulle op 'n ander plek tuis maak op di aarde deur 'n stad te bou, (Hebr. 11:9, 10; 13:14). In di sewende geslag van Adam af loop di goddeloosheid ten top an Kaïn syn kant in Lamech, wat di veelwywery invoer en openlik in moord sig beroem; en an Seth syn kant klim di vroomheid ten top in di sewende geslag, in Henoch, wat met God wandel, as di profeet vóór di Sondvloed, en na di hemel opgeneem word (5:24; Hebr. 11:5; Judas vs. 14). Dis opmerkelik dat wat gewoonlik genoem word beskawing en verligting ontstaan is ni by di kinders van Seth ni, mar by di van Kaïn. So is hiir oek by di eerste Kaïnite di oorsprong van kunste en wetenskappe van landbou en véboedery en van ambagte. In di korte berig het ons di eerste voorbeeld van digkuns (vs. 23, 24); di oorprong van musiik (vs. 21), van snaaren blaasinstrumente; di kuns van smitswerk (vs. 22), in yster en koper; di ontstaan van di boukuns (vs. 17). Dus was kunste en wetenskap, verligting en beskawing, van di oorsprong af in di hande van di afvallige wêreld-party. | |
[pagina 20]
| |
Di Geboorte van Seth, - 4:25, 26.25.[regelnummer]
En Adam beken weer syn vrou en sy baar 'n seun
en noem syn naamGa naar margenoot12 Seth: want sy sê God het
my 'n ander saad toegeken in di plek van Abel,
26.[regelnummer]
wat Kaïn doodgeslaan het. - En an Seth, oek an
hom word 'n seun gebore, en hy noem syn naam
Ga naar margenoot13 Enos. - Toen begin hulle di naam van Jehova
an te roep.
Vs. 26. Toen, omtrent 240 jare na di skepping van Adam, begin daar 'n soort van openlike godsdiins. Hiir is dus di ontwikkeling van Seth syn geslag, teeno'er di andere kant in Kaïn syn geslag (vs. 17-24.) |
|