kwea-ôf, hoe koene sy no witte fan de dingen dy't al salang by dyn folk hearre?
Job, hjir bin ik, de lêste dy't dy koe. Ik sil goedmeitsje wat ferkeard gie. Doe't Jacob flechte foar Esau en ûnderweis wie nei syn omke Laban yn it fiere Charan, dreamde er yn de woestyn net fan in ljedder? Ingels berûnen de triemen, op en del en boppeoan stie de Heare. Doe't er wekker waard, sette Jacob de stien dy't er as holkjessen brûkte, oerein as in tinkstien. Jierren letter, doe't syn frou Rachel ferstoar, die er itselde noch in kear.
Job, ik hear net by dyn folk. Ik wit oars net as feiten, getallen, jiertallen en in pear wurden, dat is alles. Wat wie ik oars foar dy as in ûnnoazel jonkje op in Fryske boerepleats? Dochs is datselde bern de iennichste dy't noch fan dy wit, de oaren binne der net mear. Ik sjoch it as myn plicht in matseewa foar dy op te rjochtsjen, no't ik it noch dwaan kin. Harkje Job, ik bin mar in gojiem, mar dochs sil ik de wurden dy't as gjin oare by dyn folk hearre, sizze: Sjema Jisraeel, Adonai Eloheenoe, Adonai Eechad!
Hjir, sân stiennen foar dy, noch ien kear neam ik dyn namme: Job Wassermann. Myn ferhaal is rûn, ik ha de put derút. Ik sil werom op hûs oan, de âld reed op, oer it spoar, it omkearde paad, dat pake en heit ienris rûnen mei in deade op 'e hânkarre, de skeppe derneist. Wat sille minsken, dy't my tsjinkomme, tinke? In lege karre, in auto, in âldere man, allinnich.
En foar it earst hawwe se gelyk.
Kollumersweach, simmer 2001