[Secundum Johannem]
I
Inden beginne was dat woert ende dat woert was bi Gode ende God waest twoert. Dat was inden beghinne bi Gode. Alle dinghe sijn overmids hem ghemaect ende sonder hem en is niet ghemaect. Dat in hem ghemaect is, was tleven ende dat leven was der menschen licht, ende dat licht lichtet inder duesternissen ende die duusternissen en begrepens niet. Het was een mensche, van Gode ghesant, die Johannes hiete. Dese quam inden ghetughe, op dat hi vanden licht een ghetuech gave ende si alle overmids hem gheloefden. Hien was licht niet, mer dat hi ghetughe vanden lichte gave. Het was een warachtich licht, dat allen menschen, die in dese werlt comet, verlichtet. Hi was in die werlt ende die werelt is overmids hem ghemaect, ende die werlt en keendes niet. Hi quam in sijn eyghene, ende die sijn en ontfinghens niet. Hoe vole datter hem ontfinghen, dien gaf hi die macht, kijnder Godes te werden, den ghenen die in sinen name gheloven, die niet vanden bloede noch vanden wille des vleysches noch vanden wille des mans, mer uut Gode gheboren sijn.
Ende twoert is vleysche gheworden ende hi hevet in ons ghewoent, ende wij hebben sijn glorie ghesien, glorie als eens eens gheborens vanden vader vol van gracien ende van waerheyden. Johannes gaf een ghetuuch van Cristo ende riep ende seyde: Dit was hi, dien ic seyde: Die na mi comende is, is voer mi ghemaect, want hi was eer dan ic. Ende wij alle hebben van sijnre volheyt ontfanghen ende gracie um gracie, want die wit is overmids Moysen ghegheven; gracie ende waerheyt is overmids Ihesum Cristum ghesciet.
Niement en hevet Gode ye ghesien: die enighe gheboren sone, die inden scoet des vaders is, hi heeftet uut ghesproken.
Ende dit is Johannis ghetuuch, doe die Joden van Iherusalem seynden die papen ende die leviten tot hem, um hem te vraghene: Wie bistu? Ende hi lidens ende en versakes niet, ende hi lidens dat hi Cristus niet en ware. Ende si vragheden hem: Wat dan? Bistu Helyas? Hi seyde: Ic en bijns niet. Bistu een propheet? Hi antworde: Neen. Doe seyden si hem: Wie bistu, op dat wij antworde moghen gheven den ghenen die ons gheseynt hebben, wat seghestu van di selven? [Hi seyde:] Ic bin een stemme des roepens inder woestinen: Maect bereet den wech des Heren, als Ysayas die propheet seyde.
Ende die daer gheseynt waren, [waren] vanden Pharizeen ende vragheden hem ende seyden: Waer um doepstu dan, of du Cristus niet en biste noch Helyas noch een propheet? Johannes antworde ende seyde: Ic doep inden water; hi stont in die middel van u, dien ghi niet en kennet. Hi ist, die nae mi comen sal, die voer mi ghemaect is, wies ic niet werdich en bin, die rieme van sinen ghescoete te ontbijnden.
Dese dinghe ghescieden in Bethanien over die Jordane, daer Johannes dopende was.
Des anderen daghes sach Johannes Ihesum tot hem comen ende hi seyde: Sich, tlam Godes, siet die