wesen? Alsoe is hi, die hem selven scat vergadert ende in Gode niet rijc en is.
Ende hi seyde tot sinen jongheren: Hier um segghe ic u: En wilt niet sorchvoudich wesen uwer zielen, wat ghi eten solt, noch den licham, wat ghi cleden solt. Die ziele is meerre dan spise ende dat lichame is meerre dan cledinghe. Merket die voghele, si en sayen noch si en mayen, si en hebben kelre noch scueren, ende God voedt se. Ende en sijt ghi niet voel meer beter dan si sijnt? Wie van u denckende vermach tot sijnre lancheyt toe doen een cubitus? Of ghi dan niet en vermoeghet dat dat minste is, wat sijt ghi dan vanden anderen sorchvoldich? Merket die lelien des ackers, hoe si wassen, si en arbeyden noch en spinnen; ic segghe u, dat Salomon in al sijnre glorien niet alsoe ghecleedt en was als een van desen. Of dat hoy des ackers, dat huden inden acker is ende merghen inden oven gheworpen wort, God alsoe vercleedt, voel te meer u luden, die cleyn van gheloven sijt. Ende en wilt niet soeken wat ghi eten ende drinken solt, ende en wilt niet in dat hoghe verheven werden. Alle dese dinghen soeken dat volc der werlt. Ju vader wetet dat ghi deser dinghen behoevet. Mer sueket dat rike Godes ende alle dinghe sollen u toe gheworpen werden.
En wilt niet ontsien, cleyne cudde! Want het behaghede uwen vader, dat rike ju te gheven.
Vercopet dat ghi besittet ende ghevet aelmissen. Maket ju sackelkijn, die niet en verouden, enen scat die niet en vergaet inden hemel, daer gheen dief en coemt noch motte en verteert. Want daer ju scat is, daer is u herte.
Laet ju leynden ghegordt wesen ende die lanterne bernende in uwen handen, ende ghi sijt ghelijc dien menschen, die horen heer verwachten, wanneer hi vander brulochten sal comen, op dat si hem rechtevoert inlaten, wanneer hi comet ende cloppet. Salich sijn die knechte, die hoer heer wakende vint, wanneer hi comet. Ic segghe u, dat hi hem opscorten sal ende salse doen nedersitten ende al voerbilidende sal hi hem dienen. Ende eest dat hi coemt indie ander wake ende eest dat hi in die dorde wake comet ende alsoe vinden sal, salich sijn dan die knechte. Mer weet dat, wiste die vader van den ghesinde, in wat uren die dief comen soude, hi soude ummer waken ende soude sijn huus niet doer laten graven. Ende weest ghi bereyt, want inder uren als ghi niet en vermoedt, sal die sone des menschen comen.
Doe seyde Petrus: Heer, seghestu dese parabole alleen tot ons of tot hem allen? Die Heer seyde: Wie, waenstu, is een ghetruwe reyntmeyster ende wijs dien die heer setten sal over sijn ghesinde, dat hi hem gheve mate des weytes inder tijt? Salich is die knecht, den die here alsoe doende vint, wanneer hi comet. Ic segghe u waerlic, hi sallen setten over al dat hi besit. Mer eest dat die knecht in sijn herte dencket: Mijn heer maket merringhe te comen, ende beghinnet die kijnder ende joncwive te slaen, ende te eten ende te drincken ende dronken te werden, dies knechs heer sal comen in dien daghe, als hies niet en hapet, ende in dier uren, als hijs niet en weet, ende sceydenen hem ende sal sijn deel setten mitten onghetrouwen. Die knecht, die sijns heren wille bekennede ende niet en bereyde ende nae sijns heren wil niet en dede, sal mit voel slaghen gheslaghen werden. Mer die en niet keende sal mit luttel slaghen gheslaghen werden. Soe wien dat voel ghegheven is, van hem sal voel gheeyschet werden ende dien si vole bevoelen hebben, mere sollen si van hem eyschen.
Ic bin ghecomen dat vuer inder eerden toe seynden ende wat wilic dan dattet ontsteken werde? Een doepsel hebic in ghedoept te werden, ende hoe wort