of authentiek zijn mij van hem bekend de volgende werken: Symphonie (Stemmen in hs. Bibl. du conservatoire royal de musique de Bruxelles, Cat. II nr. 7371); Cantate Der Tod Jesu (Ramler) (In hs. Kon. Bibl. Berlijn); Op de installatie van Zyne Doorluchtige Hoogheid Willem den Vyfden, Erfstadhouder der Zeven Vereenigde Provinciën de etc. etc. etc. op dezelfs 18de verjaaring en meerderjaarigheid, den 8sten Maart des jaars 1766 (Amst), met acht variaties d.J.G.W. Mozart; [Zang bij de inwijding van het orgel te Bolsward 28 Juni 1781, woorden van J.A. Bakker], waarschijnlijk niet gedrukt; Proeve over de natuur der harmonie in de generaal bas benevens een onderricht eener korte en regelmaatige becyffering ('s Gravenhage 1782); Sei sonate a violino primo, violino secondo e basso Opera seconda (Haya); Sei sinfonie a violino primo e secondo, viola, basso e cembalo, con due oboe, flauti traversi e corni ad libitum. Op. III; Six trios avec violon Op. 4 (Amsterdam); Six simphonies à deux violons, taille et basse, deux hautbois et deux cor es de chasse ad libitum, Oeuvre VII (Amsterdam); Sei quintetti a flauto traverso, violino, viola, violoncello e basso Opera VIII (Amsterdam); Six simphonies à 8 parties Op. 9 (Amsterdam); Six trios pour deux violons et basse Op. 10 (Amsterdam); Six simphonies à 8 parties Op. 11 (Amsterdam); Sei quartette a flauto, violino, viola e basso Op. 12 (L'Aja); Trois sonates pour le clavecin avec l'accompagnement d'un violon et de la basse Oeuvre XIII (La Haye); Six simphonies à 8 parties
Op. 14 (Amsterdam); Six quatuors avec violoncello obligée Op. 15 (Amsterdam); Six simphonies à diverses instruments Op. 16 (Berlin, Amsterdam); Six quatuors à deux violons, taille et basse Oeuvre XVII (Amst., La Haye); Vingt cinq fables dans le gout de M. de la Fontaine en musique pour le chant et clavecin. Tome premier livre I Oeuvre XXI (La Haye); (Bij Scheurleer, Muziekleven 161, een editie: Berlin 1783); Kleine gedigten voor kinderen van Mr. H. van Alphen (Amsterdam, 2 stkn); Duo economique pour unviolon à deux mains et deux archets Op. 27 (Berlin, Amsterdam); Zes zangstukjes uit de poëtische mengelingen van het genootschap onder de zinspreuk Oefening kweekt kunst, voor den zang en het clavier in muzijk gezet (Amst. 1792); Wiegzang van A. Fokke Simonsz. voor de zang en het clavier ('s Grav. 1798); Psalm XIX na de vertaling van IJ. van Hamelsveld als een cantate in muziek gezet voor de zang, het clavier en een violino ('s Gravenh. 1798); Zes liedjes voor kinderen van H. Riemsnijder voor zang en clavier ('s Gravenh. 1800); [Oratorium uitgevoerd in de Luthersche Kerk te 's Gravenhage bij gelegenheid der vrede gesloten tusschen Frankrijk en Engeland 1802].
Zie: Burney, Dagboek van zijne.... reizen, vert. door W. Lustig (1786) 416; Verschuere Reynvaan, Muzijkaal kunst-woordenboek (1795) 614; Allgemeine musikalische Zeitung X (1807-8), 602-3; Caecilia 1846, 82-3; 1853, 171, 190; van den Bergh, 's Gravenhaagsche bijzonderheden I, 67; Gregoir, Biographie des artistesmusiciens néerlandais (1864) 25, 80, 129; Bouwsteenen, reg; Staats Evers, Het St. Caeciliaconcert 12, 18, 60; Scheurleer, Mozart's verblijf in Nederland 29, 39, 43, 53, 65, 66, 111, 126; Eitner, Quellen-Lexikon IV (1901) 321; Tijdschr. d. Ver. v. Noord. Nederl. muziekgesch. VIII (1908) 152, 271, 273, 275, 276, 278, 279; Scheurleer, Het muziekleven reg.
Enschedé