Holdefleiss te Berlijn en de bronzen reliëfs in de hekvleugels zijn van de hand van W. Widemann, eveneens uit Berlijn. Het natuursteenwerk, bestaande uit zes pijlers met gebeeldhouwde bekroningen en muurwerk aan weerszijden van de twee toegangshekken, bestaat uit Oberkirchner zandsteen en een over de gehele lengte doorgezet basement van Beiers graniet. De voetgangersdoorgangen in het muurwerk terzijde van de toegangshekken, worden afgesloten door smeedijzeren deurtjes waarop plaatjes met de naam van de smederij zijn aangebracht. De hekvleugels van de ruim 4 m brede doorgangen zijn uitgevoerd in neoclassicistische trant. Centraal binnen de grote cirkelvormige motieven staan de bronzen reliëfs, met symbolische voorstellingen aangaande de rechtspraak, voorzien van de signatuur van de maker en het jaartal 1912. De ruimte tussen de toegangshekken wordt afgesloten door strak spijlenwerk, bestaande uit een drietal panelen met een omraming van ornament welke identiek is aan de omramingen van de hekvleugels.
Het overige deel van de tuin van het Vredespaleis wordt begrensd door hekken die aansluiten op het grote hekwerk aan de Carnegielaan. Deze spijlenhekken bezitten aan de bovenzijde een strook met ornament dat ook is toegepast bij de grote toegangshekken. De tuinhekken zijn geplaatst tussen gemetselde pijlers en staan, evenals de tuinhekken, op een gemetseld basement met afdekbanden van Beiers graniet. De geprofileerde pijlervoet bestaat eveneens uit Beiers graniet en de afdekplaten uit Oberkirchner zandsteen. Dicht onder de afdekplaten is in de baksteen een keramisch siermotief aangebracht. Dit siermotief is van de hand van de keramist W.C. Brouwer, die meerdere opdrachten uitvoerde voor het Vredespaleis.
Detail van bovenzijde van een van de hekvleugels.
Foto RDMZ, L.M. Tangel, 1986.