Dialogus Creaturarum dat is Twispraec der creaturen
(2015)–Gheraert Leeu– Auteursrechtelijk beschermdVan dat ouer ende die zee ¶ Dat achte dyalogus |DIe Ga naar voetnoot40zee als aristotiles scrijft is een ommerijnck der we | [5] relt een fonteyn des regens: ende herberghe alle der | wateren Ghelijck als in ecclesiastico ghescreuen staet | Alle die vloeden comen in die zee ende si en loopt niet ouer ende | totter steeden daer die vloeden wtghaen comen si weder op dat | si weder wtvloeyen moghen: Dese zee als dauid inden sou- | [10] ter seyt is groot ende wijt Daer om toech si totten oeuer ende | seyde Mi verwondert altezeer van dijnre stoutheyt Dattu mi | altoes wederstaes ende contrari biste: Alsoe dattu mi behin- | ders dat ick die aerde niet verderuen en mach. Ick bidde dy | ghanck van dijnre steede dat ick dat aertrijck verderuen mach. | [15] Of ick en sal niet oflaten di te anuechten ende oeck dy te ver- | deruen. Hier op antwoorde dat oeuer O broeder du sprekes | zeer qualiken. Die schepper alre dinghen heeft mi alsoe ghe- | maeckt ende ghesettet Waer om ick bi ghehoorsaemheyt gro | ten arbeyt lijde in di te bedwinghen. ende dy van die aerde te | [20] keeren Du valles dickwijl seer swaerliken op mi ende belas- | tes my te mael seer. Ende ic verdraghe dy verduldeliken om | godes willen Daer om en moghestu yeghen my nyet claghen | want ick doch mijn steede nyet verwandelen en mach Als dit | die zee hoorden wort si rasende ende seyde Wel dan Ist dattu dan | | |
[Folio c1r]
| |
dat lijden mogeste so lijdet. want ic en sel di nymmermeer in | vreeden laten. Mer ic sal di nae mijnre macht anuaren. ende | slaen Doe scicten hem dat oeuer tot lijden ende seide Den Ga naar voetnoot41 goe | den hoert den bosen te castien. ende daer teghens te vechten in | [5] allen tijden. Aldus sellen alle prelaten ende ouerste vechten ende | manlike staen teghen die bosen. dat si die ouerhant niet en cri- | ghen ¶ Dair om seit gregorius Gelijc als die zee altois an- | vechtet dat ouer daert of bedwonghen wort. ¶ Alsoe valtet | oic inden gheesteliken staet. dat sommighe bose menschen al- | [10] tois weder staen horen prelaten dat sise oic niet wel bedwinghen | en moghen Mer goede pastoren ende prelaten en sellen niet ont | sien die dreigijnghe der quader menschen Ende als een goet har | der vlitich is sijn beesten te bewaren Also sellen oic goede prelaten | wakende ende sorchuoudich wesen op hoir ondersaten. ysido | [15] rus seit. Quade harders en hebben gheen sorghe van horen sca | pen. ende alsoe als int ewangeli staet vanden huerlinghen die | den wolf sien comen op die scapen soe vlyen si. . Dat vlyen is | dat si swighen. ende en doruen den quaden ende dan machti- | ghen niet weder staen Daer om sterket Iheronimus alle pre- | [20] laten ende seit. Ist dat wi arbeyden gode te behaghen soe en | sellen wij die dreighementen der menschen niet ontsien. Een | leerre ghenoemt petrus die vraet scrijft. Dat doe philippus | die conijnck van macedonien mit groter macht die stat van | athenen beleghen hadde seide hi den ghenen die bynnen wa- | [25] ren ¶ Gheeft mi acht vanden wijsen die ic wt v luden kiesen | sal. ic sal mit vreden van v scheiden Daer op antwoorden de- | mostenes die alre wijste philosooph Die wolf sprak totten | harderen die die scapen bewaerden Alle dat scheel dat tusschen | ons ende v is dat sijn die honden Gheeft ons die honden. ende | [30] wi sellen goede vrienden wesen Ende doe die harders dat ghe | daen hadden quamen die woluen ende leefden mitten scapen | als si seluen wouden ¶ Hier wt machmen merken wat gro- | ter quaet dattet is wanneer die honden dat sijn predikers der | waerheit ende die prelaten hoir ondersaten begheuen ende en | | |
[Folio c1v]
| |
willen noch en duruen niet blaffen teghen die sonders Want | also als die sachtmoedicheyt inden mensche priselic is ende die | toornicheyt hatelic also ist contrari in den hont. want een stil | goedertieren hont en is niet goet. om dat quaetheyt inden | [5] honde ghepresen wort Ende des ghelijc oec inden prelaet be | scheidene quaetheyt op die sonden te hebben | |
|