wêze; gjin ingel koe er mear forliede - dan soene alteast de minsken falle! De frou, dy't it lêst skepen wie, soe er earst forliede en de slang, fan alle dieren it forstannichste, moast him helpe...
Op in kear, doe't de frou allinne wie yn 'e midden fan it hôf spriek de slang har oan. ‘Is it wier dat God sein hat dat jim fan alle beammen yn it hôf net ite meije?’
De frou seach him forheard oan. Net dat de slang prate koe, foun se frjemd, mar dat er it krekt forkeard sei. ‘Sa is it net’, sei se freonlik, ‘fan alle beammen meije wy ite mar fan dizze iene net; de deis dat wy dêr fan ite, stjerre wy.’
En op 'e nij bigoun de slang to praten. ‘Sa is it dochs net earlik’, sei er ‘sa't God it jim foarpraet hat. Jim sille wier net stjerre, mar as jim ite fan dizze beam sille jim as God wêze, kennende it goed en it kwea. En krekt om't God jim dat net gunt, to wêze lyk as Hy, dêrom hat er jim it iten forbean en driget er mei de dea.’
En mei de wurden fan 'e slang kaem foar it earst de twivel yn it hert fan 'e frou. Soe it dan net wier wêze hwat God tsjin Adam sein hie? Mar miskien hie har man it net goed bigrepen doe, en hja koe ek net leauwe dat de slang har willemoeds bidrage soe. It hearde ek sa moai: as God to wêzen, net ûnder Him to stean, mar njonken Him en sels to kiezen tusken goed en kwea! En kaem it ek net krekt út mei de namme dy't Adam neamd hie: Beam fan 'e kennis fan goed en kwea?
En doe't hja nei de fruchten seach, dy't dêr sa lokjend hongen tusken de donkere blêdden, fleach har sa mar ynienen de fûle bigearte oan. Hja stiek de hân út en naem fan 'e fruchten en iet.
En tagelyk wist se it: de slang hie har dochs bidragen en al dy moaije wurden wie neat fan wier. En nou wie it to let: hja hie iten en nou moast se stjerre. Jitte sa koart wie se yn it paradys en nou al de dea... ‘Adam’, rôp se bang, ‘kom by my en help my!’ Mar doe't se troch de paden roun, de eagen skril, in hân op it klopjen fan har hert, bitocht se dat har man har net helpe koe. Hoe soe hy, dy't hillich wie en goed, har sûnde bigripe kinne, har birou en har smert? Nou soe Adam libje en hja moast stjerre en, hwa wit, soe God him net in oare frou meitsje, suver en rein lyk as hysels?
Mar dát mocht net, hja woe him net misse, hy hearde by har, nou tominsten yn dizze greate need. As hy ek iet... dan soe er mei har stjerre moatte... It wie freeslik, mar sa moast it dochs. Alles wie better as sa byinoar wei! Doe bihurde se har hert en fage de triennen fuort; hy mocht net sjen hoe slim it wie. En doe't hja him foun hie, hâldde se him de fruchten foar. ‘Ik haw iten’, sei se, ‘yt dû nou ek.’ Har donkere eagen twongen. Soe er it dwaen? Soe er har kieze boppe God?
Doe't er de frucht oannaem út har triljende hannen, wie se omtrint bliid. Hy hâldt wol in bult fan my, tocht se. Mar doe't er iten hie en doe't syn eagen donker waerden fan fortriet, sloech se de hannen foar de eagen en skriemde bitter.
To-gearre gyngen se it hôf yn, elk oan in kant fan it paed; der wie hwat tusken har dat nea wer goed koe. En strak soene se foar God stean, neaken en bleat, mei har swiere skuld. Doe skammen se har oer har neakenens en makken fan figeblêdden in gurle oer de heupen. It wie mar in skeamele bidekking en bang forskûlen se har yn it tichtst fan it hôf.
Dyselde deis noch kaem de Heare del; doe't se Syn stappen hearden yn it waeijend hôf, doarsten se noch net to kommen; earst moast Er har roppe mei in stim dy't droane troch it wide hôf.
‘Adam, hwer bistû!’
‘Heare’, sei Adam ‘ik hearde Jo en om't ik neaken bin, forburch ik my.’
‘Hwa hat dy to witten dien datstû neaken bist? Of hastû iten fan 'e beam dy't Ik jim forbean hie?’
Adam bûgde de holle. It hert sloech him bang. En fan klearebare binaudens joech er syn frou de skuld. ‘De frou dy't Jo njonken my steld ha, dy hat my fan 'e beam jown en ik haw iten.’ Of woe er miskien de Heare sels forwite en bidoelde er: hwat diene Jo my ek sa'n frou to jaen? ‘Hwat hastû dien?’ frege God oan 'e frou. Hwat moast se sizze nou't har man alle skuld op har lein hie, dyselde man dy't doe yn it hôf foar har it liet fan syn leafde song? ‘De slang hat my bidragen’, klage se, ‘en ik haw iten.’
Doe wachten se beide op it fonnis dat God sprekke soe: de dea. De deis dat jim dêrfan ite sille jim de dea stjerre - dat wurd