XV
Graaf Egmont zet de magistraten van de Ieperse kasselrij aan streng op te treden tegen de calvinisten die gewapend de verboden bijeenkomsten bijwonenGa naar voetnoot(16).
7 januari 1567
Lamoral d'Egmont, prince de Gavre, etc., gouverneur et capitaine-general de Flandre.
Tres chiers et bien amez, combien que ces jours passés... semond de vostre debvoir et office allendroit du chastoy, que comment des mauvais garnimens, reprenans les armes et faisant assamblées illicites... pour l'importance du cas et qu'il ne convient le tollérer, comme entend de jour à aultre le mal accroistre plus que diminuer, il n'est... encores ceste rencharge pour vous requérir.
Et néantmoins... Majesté bien expressément, qu'ayez à faire appréhender tout ceux qui ont reprins les armes et se sont trouvez en ces assamblées illicites, procédant incontinent contre eulx selon la teneur des placcarts... ou connivence et les tenir longtemps prisonniers, faisant... contentement et en vouldrez respondre. Et... regarderez de donner assistence l'ung à l'aultre officier... jurisdiction l'exécution se faict et ne seront prêt,... car comme sont choses extraordinaires et point veues..., tous moyens que l'on scait adviser et du devoir...
Tant, très chers et bien amez, nostre Seigneur vous ait en sa garde...., VIIe jour de janvier 1566.
Vostre amy,
Lamoral d'Egmont.
In dorso: Noz très chiers et bien amez, les bailly et eschevins de la chastellenie d'Ypre.