van perickel der eyghenheit
SAliger ghedachtenisse heer abraham wilneer abbet van pratee welke cloester een is vanden cloesteren die ghesproten sin wt clarendael onthielt van der gauen xpisti al soe lange alse he leuede die bloeme der ionferscap mit vruchten gueder werken sonder welken die kuusscheit niet groet en is by gode. Dese seer hillige mensche sunderlinge mit die doeghet der sachtmoedicheit verciert heuet ghedragen sonder onderlaet dat iuck des heren van sinre ioghet alle die daghe sins leuens. Doe hie noch ionck was beide van iaren ende oec van gheesteliken leuen hudede hie sonder oerlof in sinen bedde een cleyn stuckesken meswandes omme sin cleet daer mede toe lappen. mer doe hyt namaels ghesocht hadde. ende hie dat bedde al om ghekiert hadde ende niet gheuonden en hadde. verwonderende ghinc hie hene ende alse hem die consciencie wroechde soe pinichde hie alse hie eerst mochte mytter bichten te deligen den diefliken roef. O hoe groet is die cracht der bichten ende hoe groet is oec die guedertierenheit onses verloesers. die in eenre manieren alden hoepe der menscheliker salicheit gheset heuet in dat sacrament der bichten. Want alse gheen manichuoldicheit gheen groetheit der sunden en mach dat hinderen dat die ghenade niet op en boere van die diepheit. der hellen den ghenen die puerlike ende oetmoedelike bichtet. ende sette oen in die hoechte des hemels. soe werpen oec die mynneste sunden den menschen neder die niet en achtet te bichten van die hoecheit der volcoemenheit in die diepheit der onsaliger ontbondenheit ofte lichtuerdicheit. Dese voerghenoemde iongelinc die wysliken anghemerket hadde dat syne sunde sonder bichte niet ghedeliget en mochte werden. doe hie een luttel tydes daer nae inder koeken allene die schottelen weesch soe quam dat stuckesken wandes doer die locht vallen recht oftet yemant in sin hant gheworpen hadde dat hie daer mede afdroeghen solde die mateerlike ofte wtwendige onreinycheiden. ouermids welken die duuel sine siele becoert hadde mit de onreinicheit der eygentheit. Doe hie dit stuckesken sekerlike kande ende sin ogen alre wegen liet ommegaen ende nyemant en sach inden seluen huuse. noch boeuen noch beneden. soe vant hie apenbaerlike dattet dieflike ghenomen was vanden onreynen gheeste. mer dat hys niet holden en mochte nae dat die bichte