nen, die de
werelt droech, ende oock een volmaeckt Pilosophe (om welcke dinghen dat
gheselschappe niet veel en gaf) zoo was hy oock een seer abel eerlijck ende
welbespraeckt edelman die alle dat hy bestaen wilde ende dat eenen edelman
betaemt, bat doen conste dan yemandt anders: Hier en boven was hy noch seer
rijck, ende wist den genen, die't sijn verstandt werdich achte, meer eeren aen
te doen, dan van tonge uytgesproken mach werden. Maer Messire Bette en hadde
noyt zo vele connen ghedoen dat hy hem in henlieder gheselschappe hadde mogen
trecken, dies hy met sijne gesellen meynde alsulcx veroorsaeckt te zijn, dat
Messire Guydo door sijn ondersoeck oft speculatie geheel van de menschen
vervremde. Oock mede seyde het ghemeyn volck overmidts hy yet van
d'Epicuriensche meeninghe was, dat alle sijn gronderen anders nerghens om en
streckte dan om te soecken oft hy soude moghen vinden datter gheenen Godt en
ware. Nu ghevieldt op eenen dach als Missire Guydo quam uyter Kercken van Sint
Michiel d'Horie ende sijnen wech nam van Admari tot sint Jan, het welck by nae
sijnen ghewoonlijcken ganck was (in welcken tijdt die groote Marberen verheven
graven die nu zijn tot sint Reparee, noch op Sint Jans kerckhof stonden) dat hy
ginck tusschen dese graven ende tusschen de Porphiren Pilaeren, ende oock mede
tusschen de Poorte van Sint Jan, die doen ter tijde ghesloten stondt: daer is
Messire Bette met sijn gheselschappe te Peerde ghecomen, dwers over 't kerckhof
van Sinte Reparee: de welcke siende Messire Guydo daer tusschen de doode
Graven, tot sijn gheselschappe sprack: gaen wy hem eenen ancxt aen jaghen.
Ende met een hun Paerden nopende recht oft zy hem hadden willen bespringhen,
waeren zy hem by na opt lijf eer hy henlieden gewaere werdt, ende spraecken tot
hem: Guydo ghy weyghert van ons gheselschappe te zijn, maer seght doch, wat
sult ghy bedreven hebben, als ghy ghevonden sult hebben datter gheen Godt en
is? Guydo hem omcinghelt siende heeft henlieden terstondt gheantwoordt: ghy
meucht my, mijn Heeren, in u luyder huys doen t'ghene dat u belieft.
Daer naer stelde hy sijn handt op een vanden graven dat seer
groot was: ende sijnen spronck nemende swanck hy hem selfs aen d'ander zijde
die uyter maten rasch was van leden, voort ginck hy sijns weechs als hy hem uyt
henlieden ghereddert hadde. Die andere bleven daer al verwondert zijnde, saghen
op malcanderen, ende begonnen te segghen dat hy sonder verstant was, dat oock
het ghene hy gheseyt hadde niet te passe en quam op hun redene: want zy lieden
ter plaetsen daer zy doen ter tijdt waren niet meer te doen en hadden, dan
alle d'ander Burghers, noch oock Messire Guydo minder dan yemandt van hen
allen. Maer Messire Betto heeft tot hen allen gheseydt: ghy lieden zijt al te
samen sonder verstandt indien ghy hem niet verstaen en hebt. Want hy ons
eerlijck ende met weynich woorden den meesten laster vander Weerelt aengheseydt
heeft: ghemerckt dese graven, indien ghy daer wel op let, der dooden huysen
zijn, om datmen daer de dooden leyt ende dat die daer woonen, welcke graven hy
seydt onse huys te wesen, om ons daer mede te doen verstaen dat wy ende andere
ydioten oft ongeleerde menschen snooder zijn dan dooden te achten teghens hem
ende ander wetende mannen: ende daerom zijn wy luyden hier tusschen de graven
wesende in onsen huyse. Doen verstondt een yeghelijck t'ghene dat Messire Guydo
hadde willen segghen, dies zy beschaemt waeren ende hem niet meer en terchden:
oock hielden sy van dien tijdt voort aen Messire Betto voor een subtijl ende
verstandich Ridder.