Officia Ciceronis, leerende wat yeghelijck in allen staten behoort te doen, bescreuen int Latijn
(1561)–Marcus Tullius Cicero– Auteursrechtvrij
[Folio 6v]
| |
tmenschelijcke geselschappe ende ghemeen vrede, een yeghelijck tzijne gheuende, ende in ghetrouwicheyt der beloften: oft in grootmoedicheydt ende onverwinlijcke vroomherticheyt: oft in goede mate ende ordeninge van alle datmen seyt oft doet, daer de manierlijcheyt ende maticheyt inne begrepen zijn. Ende alhoewel dese viere groote gemeenschap met malcander hebben ende onderlingen seer in een geknoopt zijn: so vlieten nochtans wt elc van dese, sekere manieren van officien. Alsoo is int deel dat eerst beschreuen is (daer inne ick de wijsheyt stelle) nasporinghe ende vindinghe vander waerheyt: twelck het eyghen ende behoorlijck werck is van dier duechden: ghelijck die ghene met recht alderwijsste ende verstandichste gheacht wert, die alder best de nauste waerheyt in alle saken doorsiet, ende diese scherpste ende snellijcste mercken, verstaen, en die redene daer af verclaren can. Also is waerheyt de materie, die vande wijsheyt ghehandelt werdt, daerinne wijsheydt begrepen is ende bestaet. Dander drie duechden, sien op de dinghen diemen in dit leuen behoeft: omme die te vercrijghen, ende tvercregen te beschermen: op dat d'eendracht ende vrientschappe byden menschen mach onderhouden werden. De grootmoedicheyt ende | |
[Folio 7r]
| |
vroomherticheyt, openbaren hun so int vermeerderen ende couveringe van rijcdommen voor hen selfs ende voor den sinen: als ooc (maer hier aldermeest) in tverachten deser dinghen. Maer de ordeninghe, stantvasticheyt, bescheydenheyt ende deser ghelijcken, zijn so van aert, datse inde beweghinghe des ghemoets niet alleen bestaen en moghen: maer moeten een werckinge met haer hebben. Ghebruycken wy dan mate in onsen wercken, soo leuen wy ordentlijck, eerlijck ende betamelijck. |
|