Ex secvritate cvra.
XXXVI.
MAjores interdum copiae sternuntur a minoribus, potentiores a debilioribus, ait Halicar. nihil est tam firmum, cui periculum non sit, etiam ab invalido: & leo ipse aliquandò minimarum avium fit pabulum, inquit Curtius. Vis rationem? securitas, tam in publicis quam privatis, certissimum calamitatis initium est: Solutè viventes vndique patent, & oportuni injuriae multas occasiones praebent insidiantibus, ait Philosophus. Saepe etenim & contemptus hostis cruentum certamen edidit, & inclyti populi regesque, perlevi momento, victi sunt, ait Livius. Inimicum sanè quamvis humilem, docti est metuere, ex consilio Senecae. Metus quippe prudentiam docet; quique insidias timet, haud facilè in eas impingit Timor securitatis dux, periculorum praesumptio: metuendo quippe sapiens vitat malum. In ipsâ igitur securitate animus ad difficilia sese praeparet, vt contra injuriam fortunae inter beneficia firmetur. Timidi matrem non flere, vetus adagium est.
MEnichmael werdẽ groote heyrcrachten van cleyne, machtige, van swacke geslagẽ; seyt Halicarnas. Niet en isser so vast, dat geen gevaer en lijt, ooc van het swacke. De Leeu wert oock selfs wel tot aes van het cleynste gevogelte. Wildy hier van de reden weten? Sorgeloosheyt, soo in gemeene, als eyghen saken, is een seker beginsel van on-heyl. Die sonder achter-dencken leven, staen als open, en zijn onder-hevich om gehoint te werden. Verachte vianden hebben menichmael een bloedigen slach veroorsaect, en machtige vorsten en volckeren haestelijck t'onder ghebracht, seyt Livi. En hierom is een vyandt (hoe geringe hy oock zy) altijt te duchtẽ. Vreese leert wijsheyt, en die voor lagen beducht is, wert selden betrapt. Achterdencken leyt tot gerusticheyt, onvoorsichtigen hooch-moet tot ghevaer: al sorgende ontgaet den wijsen het quaet. Latet ons daerom houden met ons oudt spreeck-woordt, Die niet en sorcht, en heeft gheen eere.
Iuvenal. Sat. 6.
NVnc patimur longae pacis mala, saevior armis
Luxuria incubuit, victumque vlciscitur orbem.
Seneca Agam.
Victor timere quid potest? quod non timet.
Baud. Dissert. de Induc.
NVlli facilius opprimuntur, quam qui nihil timent,
Et imparati sunt ad resistendum.