Literatuur:
BNTL; Kritisch lexicon; Lexicon lit. werken; Oosthoek; J. Paardekooper. Margriet de Moor, Eerst grijs dan wit dan blauw (1992); Wam de Moor, ‘De omkeerbaarheid van de ander of de Lof der Zwijgzaamheid’, in: Dietsche Warande & Belfort 137 (1992) 6, p. 755-762; K. Osstyn, ‘Margriet de Moor en de vrouwelijke mythe’, in: Ons Erfdeel 35 (1992) 4, p. 520-529; G.F.H. Raat, ‘‘Maar wat je wilt weten, vertoont zich niet met open vizier’. Over het werk van Margriet de Moor’, in: Nachbarsprache Niederländisch 10 (1995) 1, p. 1-12; A.L. Sötemann, ‘Margriet de Moor’s defeat of loneliness’, in: The Low Countries (1995-1996) (1995), p. 217-224; J. Harings, ‘De extravagantie van de stem: over de muziek in ‘De virtuoos’’, in: Letterlik 11 (1996-1997) 1, p. 24-37; F. Speet. Leesinformatie Margriet de Moor Kreutzersonate (2001); M. Polman, ‘Mens en melodie: een verontrustende verhouding. Muziek in romans van Margriet de Moor en Anna Enquist’, in: Literatuur 19 (2002) 5, p. 289-296; W.F. Duisenberg (e.a.). Juryrapport AKO Literatuurprijs 1992 (2005).
G.J. van Bork
[Nieuw, februari 2010]