nog ummer taege mè wuert dan besjtrijje mit valium, librium, seresta's en dergelikke. Dae ougesjien is missjiens waal d'r kiek van 't oet de hand geloupe eige geliek. Zoën luj kieke dan iësj esof 't allemaol nieks om 't lief hat. Dan kieke ze esof alles allemaol puur oet leefde geit. En die ouge vertelle daste bliej huers te ziën, op vuerhand.
Aevegood, Takketoëjetouwetruus waor 'n dame die mansluj wol entere. Persoonlikheids-geliërde meine dat 't mit karaktersaorte te make hat. Me de kronieke van Sjweitberg wieze toch op get specifiek katholieks. Want es diene laevesloup geteikend wuert durg daste vief minute vuer de iësjte kemunnie in d'r pratsj geduujd bis of gevalle... En daonao noëts mië in orde gekomme bis mit 't preestersjap, de rituele en 't theater van de kirk, dan...
De meiste dochters van os land vinge noe gelökkig hun identiteit in zichzelf. Dat is lestiger, doërt soms get langer, mè toch altied baeter dan de preesterlikheid van mansluj - desnoëds in travestie - te wille nao-ape.
Dat wilt neet zegke dat 't huj gein Takketoëje mië geuf. Die nog ummer preesteres wille waere. Of zich, es dat neet geit, 'nne eige preester aansjaffe, in besjlaag numme, desnoëds zelf beneume en vuer ieëwig en altied vasbinge aan hunne eige laevesboum. Onger 't motto: leiden sollst du, Baby! Die geuf 't bes nog.
Mè woë blief biej dit alles de leefde? In dat verhaol van lang gelijje is doe de leefde helaas, helaas, vief minute vuer de iësjte kemunnie in d'r pratsj gevalle, blieve liegke, vergaete op te raape en dus onger 't vootvolk gekomme. Erg, hè? Sommige historici komme biej gans get angesj oet. Die zegke dat Takketoëjetouwetruus wraak noom op éin bepaald saort mansluj. Op de giefsjietere. Op de voeshoëge beheijtskriëmerkes die es kind bes aan katholieke sjpelkes wolle mitdoën, mè meske sjpiële nieks vonge, en processie waor get vuer maedjes en weike. Die vuer begraefenis sjpiële bang waore. Dat saort manskaels wol altied mer ein dink. En de kins dich waal dinke wat... Biechte sjpiële achter e oud gerdien. De ganse sjtraot laote komme biechte en dan deilde zie waal aeve de sjtraove oet. Dat bepaald saort manskaels dus. Takketoëjetouwetruus zou, volges die weitensjappers, dao da wraak op höbbe wille numme. Omdat die hun