| |
| |
| |
Wolfsmond
Kultureel tijdschrift
Opgericht in 1978
Redactie: Ramón Gieling
Redactie-adres: Van Ostadestraat 286-288 hs, 1073 TW Amsterdam
Nr. 7, 1983, 123 pp. = Film en filmscenario's
| |
Bijzonder nummer
BERGE, H.C. ten
Godard. Uit: Personages, p. 70
‘Zoals men schildert door niet te schilderen’ |
|
|
|
GIELING, Ramón
Pierpaolo Pasolini, Een razende bezieling (fragment). Vert.: R. Gieling, pp. 3-4 |
|
|
NIJMEIJER, Peter
Charles Simic. Vijf gedichten. Vert.: P. Nijmeijer, pp. 101-105
Gedicht; Vooruitgangsrapport; Een koffer vastgebonden aan een touw, p. 101; 102; 103 |
Appèl; Gefluister in de aangrenzende kamer, p. 104; 105 |
|
|
|
STEEGMANS, Richard
Vijf gedichten, pp. 114-118
Het landschap in de schilder: ‘Even ligt het er ingepoederd bij’ p. 114 |
Een behoeder: zijn naam is gevallen: ‘Een behoeder hoort te waken’ p. 115 |
De trekker na het schot: ‘Dekor, verlicht’ p. 116 |
Bewaakt: ‘Die op de waterplaats is buiten zijn woonst getreden’ p. 117 |
Verlengingen: ‘Ongeveer groen is het grasveld:’ p. 118 Proza |
|
|
| |
Proza
APON, Annette
Golven [scenariofragment - scène 7-13], pp. 5-21 |
|
| |
| |
GIELING, Lia
Luis Buñuel, Mijn laatste snik. Inl., vert. & noten: L. Gieling, pp. 84; 85-94; 95-100
Het geheugen; Herinneringen aan de middeleeuwen, pp. 85-86; 86-88 |
De dood, het geloof, de sex; Het wonder van Calanda, pp. 88-89; 89-90 |
Dood en geloof. Aanwezigheid en macht; De tamboers van Calanda, pp. 90-93; 93-94 |
|
|
|
GIELING, Ramón
Assefeest, pp. 56-65 - Met afbn.
Een scenario: tekst, gouaches, tekeningen |
|
|
Jean Luc Godard, Sauve qui peut (la vie) (scenario). Vert.: R. Gieling, pp. 71-83 - Met afbn. |
|
|
MARISSING, Lidy van & STAAK, Fr. van de
Er gaat een eindeloze stoet mensen door mij heen (scenariofragment), pp. 50-52 - Met afbn. |
|
Op uw akkertje (scenariofragment), pp. 53-55 - Met afbn. |
|
|
ZUYLEN, Erik van
De Anna(fragment), pp. 66-69
Fragment uit het scenario (pp. 67-68) en uit de roman (pp. 68-69), met toelichting (p. 66) |
|
|
| |
Kritische bijdragen
GRAAFF, Tond
Ambi, pp. 32-39
Over een niet verfilmd script |
|
|
|
KEUKEN, Johan van de
De Beeldenstorm/Materialen, pp. 22-31 - Met afbn., facs.
Melkweg versus Melkmuil (1980), ‘de eerste tekst waarin ik mijn ideeën over een film n.a.v. het tienjarig bestaan van de Melkweg neerlegde’ |
|
|
|
MADSEN, Olga
De erkenning van de macht van film, p. 40
Over het schrijven van een script |
|
|
|
MARISSING, Lidy van & STAAK, Frans van de
De taal van beelden, de beelden van taal. [Een gesprek], pp. 45-49 |
|
|
WAALS, Fransje v.d. & GOUDSMIT, Jaap
Tussen Navajo en Nazi. Van bio-documentaire tot speelfilm, pp. 95-100 - Met afbn.
Gregory Bateson, An analysis of the Nazi film, Hitlerjunge Quex |
|
|
|
-
voetnoot1
- Met gegevens over de medewerkers (pp. 119-120); met citaten (pp. 41-44); ill.: Marion Crezée (pp. 106-113)
|