De Vorsterman Bijbel
(ca. 1528-1531)–Anoniem Vorsterman Bijbel– Auteursrechtvrij1Ga naar margenoot+HIer omme so hadde ooc dat eerste (testament) zijn vierlicheden, ende een wereltlike heylicheyt. | |
2+ Want ten eersten is gemaect gheweest, dat Tabernakel, Ga naar margenoot+ inden welcken waren die candelaren, ende die tafel, ende die voorsettinghe der brooden dat gheheeten wert heylich. | |
3Maer achter die gordijn was dat tweede Tabernakel, welck gheheeten wert, dat heylich der heylighen, | |
4hebbende een gouden wieroock vadt, ende die Arcke des testaments, ouer al met goude ouertoghen. In welcke de gulden eemer was, hebbende dat hemels broodt, ende Aarons roede, welcke ghebloeyt hadde, ende die tafelen des testaments. | |
5Maer bouen desen tabernakel waren figueren vanden Enghelen der glorien, genoemt Cherubin, om bedeckende den stoel der ghenaden, vanden welcken en is nv niet bisonderlinc te seggen. | |
6Ga naar margenoot+Maer dit aldus gestelt wesende, Ga naar margenoot+ ghingen dye priesteren altijt in deerste tabernakel, volbrenghende die diensten der offerhanden. | |
7Maer in dat tweede, ingaet eens alle iaers die bisschop alleen, niet sonder bloet twelcke hi offert voor hem seluen, ende voor die onwetentheden des volcs. | |
8Dat beteekenende die heylige geest, als dat den wech des heylicheyts noch niet openbaer en was, bliuende noch staende die eerste Tabernakel | |
9Ga naar margenoot+Welcke is een gelijckenisse, na den tijt doen teghenwoordich. Inden welcken gheoffert worden gauen ende offerhanden, welcke nae-[kolom]der consciencien den dienaer niet perfect maken en mochten, | |
10alleen ingesedt wesende in spisen in drancken, ende menigerley suuermakinge, ende rechtuaerdichmakinge des vleesches, totten tijt des beterincs. | |
11Ga naar margenoot++ Christus tegenwoordich ouerste priester der toecomender goeden, Ga naar margenoot+ door een meerder ende volmaecter tabernakel, niet met handen gemaect, dat is niet dees timmerings, | |
12noch ooc door tbloet der bocken oft calueren, maer door zijn eygen bloet, is in ghegaen eens in die heylige, op dat hi soude vinden eewighe verlossinge. * | |
13Want ist dattet bloet der stieren ende bocken, ende die assche der verren besprenckelende die beulecte, heylich maect, tot suuermakinge des vleeschs. | |
14Hoe veel te meer dat bloet Christi, welcke hem seluen geoffert heeft door den heyligen geest, gode onbeulect, sal suueren onse conscientien vanden dooden wercken, om te dienen den leuendigen god? | |
15Ende daer om is hi een middelaer des nieuwen testaments, op dat door middelinghe des doots, Ga naar margenoot+ tot verlossinge van die ouertredingen, welcke waren onder deerste testament, souden ontfangen die ghene, die gheroepen zijn, dye beloftenisse des eewighen erffenisses. * | |
16Want so waer een testament is, ist van node datter tusschen gaet die doot des gheens dye dat testament maect. | |
17Want een testament is vast inde doden, anders en ist noch van gheender waerde, Ga naar margenoot+ so lange als hi leeft, diet testament gemaket heeft. | |
18Waer wt ooc dat eerste niet gheuesticht en is sonder bloet. | |
19Want als Moyses gelesen hadde alle gebot nader wet, alle den volcke, genomen hebbende dat bloet der calueren ende bocken, met water ende purpuren wolle, ende ysope heeft hi tsamen besprenget dat boec ende alle tgeheel volck, | |
21Ende oock daer en bouen besprenckelde hi des gelijcs metten bloede, tabernakel, ende alle dye vaten des diensts. | |
22Ende by na alle dinghen inder wet, worden metten bloede ghereynicht. Ende sonder wtstortinghe des bloets, en gheschiet gheen verghiffenisse. | |
23Ga naar margenoot+Daer om ist van noode, dat die exemplaren der hemelscher dingen, sullen met dusdanigen dingen ghesuuert worden. Maer die hemelsche dinghen moeten ghereynicht worden met beter offerhanden dan dese zijn. | |
24Want Christus en is niet inghegaen in die heylighe met handen ghemaect, dat gheli- | |
[pagina N4v]
| |
kennissen zijn inder warachtiger, mer inden hemel selue, om dat hi nv openbaren soude voor Gods aenschijn, voor ons, | |
25niet om dat hi dicwils hem seluen offeren soude, gelijc als die ouerste priester ingaet alle iaer in die heylighe door vreemt bloet. | |
26Anders soudet van noode gheweest zijn, dat hi dicwils moeste gepassijt zijn van beghin des werelts. Mer nv voor dat eynde der werelden is hy eens gheopenbaert, om te dragen die sonde, door op offeringe zijns selfs. | |
27Ga naar margenoot+Ende ghelijck alle menschen ghesedt is eens te steruen, Ga naar margenoot+ ende daer na dat ordeel. | |
28Alsoo is oock Christus eens gheoffert, om dat hi af nemen soude dye sonden van veel weder om sal hi openbaren sonder sonde, allen den ghenen die hem verwachten tot salicheyt. |
|