De Vorsterman Bijbel
(ca. 1528-1531)–Anoniem Vorsterman Bijbel– Auteursrechtvrij
[pagina G2v]
| |
[kolom] | |
§ Hier nae volcht dat Euangelium van Sinte Ioannes.[afbeelding] | |
[pagina G3r]
| |
2dit was int beghin bi god. | |
3Alle dingen zijn door hem gemaect Ende sonder hem en isser nyet gemaect, datter ghemaect is. | |
4In hem was tleuen. Ende tleuen was tlicht der menschen | |
5ende tlicht schijnt in die duysternissen, ende die duysternissen en hebbent nyet begrepen. | |
6Daer was een mensch gesonden van god wiens name was Ioannes. | |
9Ga naar margenoot+Het was een warachtich licht, twelck verlichtet alle mensch, die daer inde werelt coemt. | |
10Twas inde werelt, ende die werelt is door hem ghemaect, end dye werelt en heeft hem niet ghekent. | |
11Hy is in zijn eyghen ghecomen, ende die sine en hebben hem nyet ontfanghen. | |
12Ende also veel alsser hem ontfangen hebben, die heeft hy macht ghegeuen Gods kinderen te worden desen die in sinen naem gelouen, | |
13die welcke nyet wt den bloede, noch wt den wille des vleesch, noch wt den wil des mans, maer wt god gheboren zijn. | |
14Ende twoort is vleesch gheworden, Ga naar margenoot+ ende heeft in ons gewoont, ende wij hebben zijn glorie gesien, een glorie als van een eenigen geboren des vaders, vol van gracie ende warachticheyt. * | |
15Ga naar margenoot++ Ioannes ghetuyget van hem ende roept, segghende. Dit was hi, daer ic af seyde. Na mi sal comen die voor my gheweest heeft, want hi was eer dan ic. | |
16Ende van zijn volheit hebben wij alle ontfangen gracie om gracie | |
17Want die wet is door Moysen gegeuen. Die gracy ende waerheyt is door Iesum Christum gheschiet. | |
18Nyemant en heeft oeyt God ghesien, den eenigen geboren soon, dye daer is in die schoodt des vaders, dye heuet vertelt. | |
19Ende dat is dat getuychnis van Ioannes, als dye Ioden, priesteren ende leuiten gesonden hebben van Hierusalem tot hem, om hem te vraghen, wie zijt ghi? | |
20Ende hy heeftet beleden ende niet versaect, ende hi heeft beleden. Ick en ben Christus niet. | |
21Ende si hebben hem geuraecht: wat dan? Sijt ghi Helyas? Ende hi seyt. Ic en bent niet. Sijt ghi dye propheet? Ende hy heeft gheantwoordt. Neen. | |
22Daerom hebben si hem gheseyt. Wie zijt ghi? Ga naar margenoot+ op dat wi antwoordt geuen moghen, den ghenen die ons gesonden hebben. Wat segt ghy van v seluen? | |
23Hi heeft geseit. Ic ben een stemme die daer roept in die woestine, schict den [kolom] wech des heeren, als Esayas dye propheet geseyt heeft. Ga naar margenoot+ | |
25ende hebben hem geuraecht ende gheseyt. Waer om soo doopt ghy, en zijt ghy Christus niet? noch Helyas? noch propheet? | |
26Ioannes heeft haer geantwoort, seggende. Ic doop int water, mer hy staet midden onder v, die ghy niet en kent, | |
27dat is dye ghene die na mi comen sal, die voor mi geweest is, wiens ick nyet waerdich en ben te ontbinden den bant van zijn schoenen. | |
28Dese dinghen zijn in Bethanien geschiet ouer die Iordaen, daer Ioannes doopte. * | |
29+ Daechs daer an, siet Ioannes Iesum tot hem comende, ende heeft geseit. Siet dat lam Gods. Siet, dye de sonde der werelt wech nemet. | |
30Dit is daer ick af seyde. Daer is een man nae mi ghecomen die voor my geweest is, want hi was eer dan ic, | |
31ende ic en kenne hem nyet, maer op dat hy in Israel openbaer mach worden, ben ick ghecomen doopende int water. | |
32Ga naar margenoot+Ende Ioannes heeft ghetuyght, seggende. Ga naar margenoot+ Want ick heb ghesien den gheest in die ghedaente van een duyue, neder dalende vanden hemel, ende hi heeft op hem gebleuen | |
33ende ick en kende hem niet, maer die mi gesonden heeft om te doopen int water, die heuet my gheseyt. Op wien dat ghy den geest neder dalende sien sult, ende op hem blijuende, dat is die ghene die daer doopt met den heylighen gheest. | |
34Ende ick hebt ghesien, ende hebt ghetuycht, dat dit die soon Gods is. * | |
35Daechs daer nae stont Ioannes weder, ende twee van zijn discipulen, | |
36ende siende Iesum wandelende, soo seyt hy. Siet dat lam Gods. | |
37Ende twee discipulen hoordent hem segghen. Ende si zijn Iesum geuolcht. | |
38Ga naar margenoot+Ende Ihesus omgekeert zijnde, ende siende haer hem volghende, so seyt hy haer. Wat soect ghi? De welcke hebben gheseit, Rabbi, dat gheseyt is alst verduytst is meester. Waer woont ghi? | |
39Hy seyt haer, Coemt, ende sietet Si zijn gecomen, ende hebben gesien waer hy bleef, ende zijn by hem gebleuen dien dach, ende het was by na thien vren. | |
40Andreas die broeder van Symon Petrus wasser een vanden tween, die van Ioanne gehoort hadden ende hem gheuolcht waren. | |
41Dese heeft Symonem sinen broeder ten eersten gheuonden, ende seyt hem. Wij hebben gheuonden Messiam, dwelck is te seggen Christus. | |
42Ende hy heeft hem tot Ihesum | |
[pagina G3v]
| |
gheleit. Iesus hem aengesien hebbende, heeft geseyt. Ghi zijt Symon, soon van Iohanna Ghi sult genoemt worden Cephas, dwelck luydt als Petrus. | |
43Ga naar margenoot+Tsmorgens daer na heeft hi willen gaen in Galileen. Ende heeft Philippum gheuonden, ende seyt hem. Volcht my. | |
44End Philippus was van Bethsaida, de stadt van Andreas ende Petrus. | |
45Ende Philippus heeft geuonden Nathanael, ende seyt hem. Wi hebben gheuonden Iesum van Nazareth, Ioseps soon, vanden welcken Moses in die wet gescreuen heeft, ende die propheten. | |
46Ende Nathanael heeft hem gheseyt. Van Nazareth mach wat goets comen? Philippus seyt hem Coemt ende sietet. | |
47Ihesus heeft ghesien Nathanael comende tot hem, ende hy seyt van hem. Siet een warachtich Israhelijt, in welcken gheen bedroch en is. | |
48Nathanael seyt hem. Waer kendi mi? Ihesus heeft gheantwoordt, ende heeft hem geseyt. Eer dat Philippus v riep, als ghy noch onder den vijchboom waert heb ick v ghesien. | |
49Nathanael heeft hem geantwoort, ende seyt. Rabbi, ghi zijt die soon gods ghi zijt die coninck van Israel. | |
50Ihesus heeft gheantwoort, ende hem gheseyt. Want ick v geseyt heb, dat ic v gesien heb onder den vijchboom, so gelooft ghi. Ghi sult meerder dingen dan dese sien, ende hi seyt hem. | |
51Voorwaer voorwaer seg ic v, ghy sult sien den hemel geopent, ende die engelen gods opclimmende, ende afclimmende op die soon des menschen. |
|