De Vorsterman Bijbel
(ca. 1528-1531)–Anoniem Vorsterman Bijbel– Auteursrechtvrij1Ga naar margenoot+ENde na acht daghen so is Iesus weder om gecomen in Caphernaum, Ga naar margenoot+ | |
2ende het is ghehoort dat hi in huys was, ende daer zijn veel menschen tsamen ghecomen, also dat dye plaetsen daer omtrent der doren, haer niet en mochten begripen ende predicte haer dat woort, | |
3ende quamen tot hem, brenghende een ghichtich mensche, dye welcke van vieren ghedragen wert. | |
4Ende na dien si hem niet aenbrengen en mochten ouermits dye groote schare, so hebben si ontdect dat dac in welcke hi was, ende dat bedde neder ghelaten in welcke bedde die ghichtighe lach. | |
5Maer na dien Ihesus ghesien hadde haer gheloof, sprac totten ghichtighen. Sone, v | |
[pagina D1r]
| |
sonden worden v vergeuen. | |
6Aldaer waren ooc somige vanden scriben sittende, Ga naar margenoot+ ende denckende in haer herten: | |
7Wat? hoe spreect dese aldus blasphemie? Wie mach vergeuen die sonden, dan alleen God? | |
8Ende ter stont na dat Iesus bekent hadde wt sinen gheest, dat si alsoe in haer seluen dochten, sprack hy tot haer. Waer om denct ghi dese dingen in v herten? | |
9Welck is lichter te seggen den gichtighen, vergeuen worden v sonden, oft te seggen, staet op ende neemt v bedde, Ga naar margenoot+ ende wandelt? | |
10Maer op dat ghi moghet weten, dat dye sone des menschen heeft die macht om te vergeuen die sonden op der aerden, sprack hi totten gichtighen. | |
11Ick segge v, staet op, ende neemt v bedde, ende gaet wech in uwen huyse. | |
12Ende ter stont is hy op ghestaen, ende wech nemende zijn bedde, is wt ghegaen, in teghenwoordicheyt van hem allen, dat si hem alle gader zeer verwonderden, ende gauen Gode glorie, segghende. Nye en hebben wi sulcs ghesien. | |
13+ Ende Iesus is weder wt ghegaen totter zee, Ga naar margenoot+ ende al die schare quam tot hem, ende hi leerdese. | |
14Ende Ihesus voorby gaende, heeft ghesien Leui, een soon van Alphei, sittende opten tol, ende heeft geseit tot hem. Volcht mi na. Ende opstaende, is hem na gheuolcht. | |
15Ende tis gheschiet, doen hi was etende int huys Leui, datter veel publicanen ende sondige menschen waren, etende met Iesu ende zijn discipulen. Want daer warender vele die hem na volchden. Ga naar margenoot+ | |
16Ende siende die scriben ende pharizeen hem spijse nemende metten publicanen ende sondaren, spraken tot sinen discipulen. Waer om eedt ende drinct v meester met publicanen ende sondaren? | |
17Ihesus dat horende, sprack tot haer. Die ghesont zijn, en hebben van ghenen noode die medecijn, mer die sieck zijn. Ic en ben niet ghecomen, Ga naar margenoot+ om te roepen die rechtuaerdige, maer sondige. | |
18Ende die discipulen Ioannis, ende die pharizeen waren vastende, ende comen ende segghen hem Ga naar margenoot+ Waer om vasten die discipulen Ioannis, ende der pharizeen, ende v discipulen en vasten niet? | |
19Ihesus sprack tot haer. Ist betamelic dat die kinderen des bruylofts, also lange als die bruydegom met haer is, souden vasten? Also langhe als si den bruydegom hebben en moghen si niet vasten. | |
20Maer die dagen sullen comen, wanneer die bruydegom van haer ghenomen sal werden, ende dan in dien dagen sullen si vasten. | |
21Want nyemant en naeyt een lap van ruych [kolom] laken aen een out cleet, anders so haelt hy af het nyeuwe stopsel vanden ouden, Ga naar margenoot+ ende wort quader schore. | |
22Oock mede, nyemant giet nieuwe wijn in oude vaten, want anders so doet die nyeuwen wijn die vaten bersten, ende dye wijn wort ghestort, ende dye vaten vergaen, maer nyeuwen wijn sal gedaen worden in nyeuwe vaten. | |
23Ende het gheuiel dat Ihesus opten saboth ghinck doort koren, Ga naar margenoot+ ende zijn discipulen begonnen onder weghen die koren aren af te plucken. | |
24Ende die pharizeen seyden hem. Siet, waer om doense opten saboth dat niet georloeft en is? | |
25Iesus sprack tot haer. En hebdy nyet gelesen wat Dauid dede, Ga naar margenoot+ doen hi noot hadde ende hongerende was, ende die ghene die met hem waren, | |
26hoe dat hi gegaen is int huys gods, onder den prins der priesteren Abiathar, ende gegeten heuet die offerhande broden, dye welcke niemant en betaemt te eten, dan alleen die priesteren, ende heeftse ooc ghegeuen den ghenen, die met hem waren? | |
27Ende hi seyde haer. Den saboth is gemaect om den mensche, nyet die mensche om den saboth. | |
28Alsoo dan die soon des menschen is die here ooc des saboths. |
|