ven. En hij is pas eenentwintig. Hij heet Tom Deller en hij wil het zelf gaan regisseren. Zou jij dat eens willen lezen? Ik bedoel, jouw mening valt toch vaak goed bij F.F., beter dan de mijne. Tom is op z'n minst geniaal, echt waar.
Als Vera ergens geen zin in had was het wel het lezen van een of ander geniaal script van een eenentwintigjarig jong & veelbelovend talent, dat ongetwijfeld bol stond van 's levens diepzinnigheden & het jeugdig & onstuimige nachtleven.
- Breng maar een keer langs, Milton. Maar je weet toch wel zeker dat jij het niet geschreven hebt?
- Kom op Veer, ik meen het serieus, zei hij terwijl hij het balletje opborg in zijn zak.
- Okee, ik zal het serieus lezen, maar als ik het niks vind, zeg ik het ook.
- Tuurlijk, tuurlijk, zei Milton en begon tussen zijn tanden te fluiten.
Ze waren bij de Imperiaal aangekomen.
- Zullen we even kijken of er iets draait? vroeg Vera. Milton haalde zijn schouder op en ze gingen naar binnen.
Via Vera's verdieping kwamen ze middels een steil trappetje bij de projectiecabine. Ze hoorden het ratelen van de projector, dat oorverdovend werd toen ze de deur van de cabine openden.
- Jerry! riep Vera. Jerry stond naast de projector door een klein ruitje te kijken.
- Wat draait er, Jerry?
Jerry draaide zich om.
- Hallo Vera, het is iets Chinees of Japans. Een vrouw ligt de hele tijd op een man en uiteindelijk snijdt ze het hele zaakje eraf, schijnt.
- L'Empire de Sens, zeiden Milton en Vera tegelijk en keken elkaar aan.
- Man, zei Milton, dat is helemaal geen sexfilm, dat is een meesterwerk.
- Uhu, mompelde Jerry en draaide zich terug naar het ruitje.
- Die heb ik in Cannes voor het eerst gezien, 't gaat over passie, Jer, zei Vera.
- Over Passie! schreeuwde Milton verduidelijkend over het geratel van de projector heen.
Jerry haalde een schouder op.
- Ik ga liggen, zei Vera tegen Milton. Dat zwijgzame etentje had haar volledig verwoest.
- Ik kom je binnenkort het script van Tom brengen, goed? Vera knikte vermoeid en verliet de projectiecabine.