| |
Van den eylanden gheheten doudijn groot ende breet ende
wonderlic dinc.
Van desen eylande ter zee gaende zuden waert is een ander groot
eylant ende breet, dat heet doudin. Jn dit lant sijn liede van wonderliken
manieren ende naturen, want die zone etet den vader ende die vader den zone
ende die man zijn wijf ende twijf den man. Ende alst gheualt, dat vader of
moeder of enich vanden andren vrienden siec worden, staphants so gaet die zoon
ten priester van sijnre wet ende bit hem, dat hi wille sinen afgod vraghen, of
sijn vader steruen sal van der ziecten of niet. Ende dan so gaen die priester
ende die zoon te gader voor den afgod | |
[Folio 104va]
[fol. 104va]
| |
ende knielen
herde deuoteliken ende vraghen, datsi willen. Ende die afgod mids die cracht
des viants, die daer binnen scuult, antwoort ende seit, dat hi niet dese weruen
steruen en sal ende wijst hem, hoe sine ghenesen sullen. Dan so keert die sone
achter waert tot sinen vader ende dient hem ende neemt sijns goeden ware ende
doet hem, dat die afgod gheraden heeft, tote dat hi ghenesen is. Ende aldus
doen die vrouwen haren mannen ende die mannen haren wiuen ende die vrienden
deen voor dander. Ende seide die afgod, dathi steruen soude, soe gaet die
priester mitten zone of mitten wiue totten sieken ende leg\ghen | |
[Folio 104vb]
[fol. 104vb]
| |
hem een broot op sinen mont omme sinen aem te stoppen. Ende also
versmachten sine ende doden ende dan sniden si sinen lichaem in stucken ende
doen alle die vrienden bidden omme te comen tetene van desen doden ende doen
comen vele ministreers ende speellieden alle, die si hebben moghen ende eten
mit groter blijsscap ende feeste. Ende als si dat vleesch ghegheten hebben, so
nemen si dat ghebeente ende grauent al singhende ende maken grote blijsscap
ende die ghene, dierre niet gheweest en hebben ende van haren vrient ende van
haren maech niet ghegheten en hebben, dat verwijtmen hem mit groter scanden, so
datsire groten rouwe ende zericheit | |
[Folio 105ra]
[fol. 105ra]
| |
of hebben, datsi
ter feesten van haren vrient niet gheweest en hebben, want daer na en hout
mense nemmermeer ouer vrint. Ende die vrienden segghen, dat si dat vleesch
ghegheten hebben om hem vander pinen te liuereerne, diet onder daerde liden
zoude vanden wormen, also si segghen. Ende als tfleesch te magher is so segghen
die vriende, datmen grote sonde ghedaen heeft, datmen so langhe heeft laten
quellen ende pine liden sonder reden. Ende als si dat vleesch vet vinden so
segghen si, dat wel gedaen is, datmense so saen int paradijs ghesonden heeft
sonder te liden grote pinen. Die coninc van desen eylande is herde machtich
ende heeft | |
[Folio 105rb]
[fol. 105rb]
| |
onder hem liiij eylanden die groot sijn.
Ende nochtan heeft een yghelijc eylant eenen ghecroonden coninc ende alle die
coninghe sijn hem onderdaen. Ende in dese liiij eylanden is menigherande volc.
Ende in een van desen eylanden woont groot volc van vreseliken maecsele ende
van grootheden als resen ende en hebben mar een oghe, dat staet hem int
voerhoeft ende eten vleesch ende visch sonder broot. Ende in een ander eylant
woont volc van leliken maecsele ende van quader naturen, die en gheen hooft en
hebben ende hebben die oghen in die scouderen staende ende enen mont ghecromt
als een paerts yser, staende in middeweghen van haerre borst. | |
[Folio 105va]
[fol. 105va]
| |
Jn een ander eylant sijn ooc lieden sonder hooft ende hebben die
oghen ende dien mont achter haren scoudren staende. Jn een ander eylant sien
lude, die dat aensichte plat hebben ende al slecht zonder nese ende zonder
oghen zonder twee ronde gaetkijn, die si hebben in manieren van tween oghen
ende enen platten mont sonder lippen recht als een cloue. Jn een ander eylant
van desen liiij eylanden voirseit sijn liede van leliken maecsele ende hebben
die ouerste lippen bouen den mont so groot, datsi bedecken al haer aensicht,
als si in die zonne slapen willen vander scadwuen der sonnen. Ende in een ander
eylant sijn | |
[Folio 105vb]
[fol. 105vb]
| |
cleyn lieden als nanen, mar nochtan sijn si
wel twee weruen groter dan die pinguewerden ende hebben een cleyn gaetkijn,
daer haer mont staen soude. Daer om moeten si haer eten mit enen pipe nutten
ende si en hebben gheen tonghe, noch si en spreken niet dan si blazen of
wispelen ende maken tekene deen toten andren, als moneke doen of stomme liede
ende si verstaen also deen den andren. Jn een ander eylant sijn lude mit
hanghenden oren toten knieen toe. Jn een ander eylant sijn liede, die paerts
voete hebben ende sijn sterc ende wel lopende, want si vaen die wilde beesten
mit lopene ende verlopense ende | |
[Folio 106ra]
[fol. 106ra]
| |
etense. Jn een ander
eylant sijn liede, die gaen ouer hande ende ouer voete als beesten ende sijn al
ru ende lopen wel haesteliken op enen hoghen boom als semmen. Jn een ander
eylant sijn liede, die wijf ende man te gader sijn ende hebben ene mamme op
deen zide ende op dander zide en hebben se ghene ende hebben mans ende wijfs
lede, daer men kinder mede wint ende setten te werke, welke dat si willen van
beyden, sulken tijt deen, sulken tijt dander ende si winnen kinder . . . . .
ende si ontfaen kinder, als si willen werken vrouwen werc ende draghen kinder.
Jn een ander eylant sijn liede, die altoos op haer knien gaen wonderliken ende
schijnt telken passe, dat si tumelen sullen ende hebben an | |
[Folio 106rb]
[fol. 106rb]
| |
elken voet viij teen. Vele anders volcs van vele andere manieren
sijn in die andre eylande daer omtrent, vanden welken jc zwighe om dat te lanc
vallen soude.
|
|