Randstad 11-12
(1966)– [tijdschrift] Randstad– Auteursrechtelijk beschermd
[pagina 227]
| |
Nummer 6De spelers (willekeurig aantal) zitten op het toneel en kijken en luisteren naar het publiek op dezelfde wijze als waarop het publiek gewoonlijk kijkt en luistert naar de spelers. Indien in een zaal, horen de spelers op rijen in stoelen of banken te zitten; maar in een bar kunnen zij bijvoorbeeld plaatsnemen aan tafels op het toneel, waar zij consumpties gebruiken zoals het publiek dat doet. Facultatief: een affiche in de nabijheid van het toneel, waarop geschreven compositie 1960 nummer 6 door La Monte Young Toegang (prijs) en kaarten kunnen verkocht worden bij de trap die uit de zaal naar het toneel leidt; hier kunnen mensen uit het publiek worden toegelaten tot de spelers op het toneel, om het resterende deel van het publiek te bekijken. Een voorstelling kan onverschillig welke duur hebben. | |
[pagina 228]
| |
Nummer 10Voor Bob Morris Trek een rechte lijn en volg die. | |
Nummer 13Voor Richard Huelsenbeck De speler kan elke compositie voorbereiden, en die dan zo goed als hij maar kan ten uitvoering brengen. Wim Schippers (1942) in zijn zoutkamer, museum Fodor, Amsterdam, 1962. Kogelflesje leeg in zee bij Petten ('63), Stoel Vondelpark ('65), Viergeurententoonstelling Steendrukkerij De Jong, Hilversum ('65), vele andere projekten en plannen.
|
|