[Vervolg 'Medewerkers']
Pont Neuf in Parijs waar hij slaapt. Wordt danser: drie jaar eerste danser aan de Opera van Bern, waar hij in alle operettes danst. Daarnaast regisseert hij avant-garde theaterstukken: Ionesco, Picasso, Tardieu, etc. Na twee jaar regie-assistentie in Duitsland gaat hij in Parijs wonen waar hij in 1960 begint met de assemblage van voorwerpen, die hij “tableaux pièges” noemt, (Cuadros-sorprese, Fallenbildern of trap-paintings noemen de moderne talen deze voorwerpen, die de Nederlandse vertaler van de Topografie etc. onvertaald heeft gelaten) d.w.z. een val voor het toeval gezet: de fixering van een voorwerpelijke situatie op een oppervlak. Tentoonstellingen in Parijs (1962 en 1963), Milaan (1961-1963), Frankfort en Keulen. Medewerking aan Dylaby (Amsterdam), Salon des Comparaisons (Parijs), The New Realists (New York), The Art of Assemblage (New York), The Misfits Fair (Londen) etc. Gelooft soms in wat hij maakt maar de twijfel blijft desondanks de motor die hem dwingt andere dingen te maken. Hij maakt dus altijd autre chose.’ Maker van een ‘brillenboek’ en een ‘eierenboek’.
ewald vanvugt, 1943 's-Hertogenbosch. Proza/poëzie/reportages in Podium, de Gids, Gard Sivik, Kunst van Nu, Raam, Randstad, Skoop, Uitlaat (VARA-radio, zaterdag 14 uur 10-14 uur 45). Boeken: Een bizonder vreemde dief (nov. '63); Rodeo of Zuster Bertram (jan. '64); De oren van Tanya (febr. '64); Darwin & Gezellen (najaar '64); Mijn vrouw en Ik en Mijn Vrouw (voorjaar '65); Situaties met Tanya (gedichten, zomer '65). Jongste beroepsschrijver in Nederland. Werkt met Dick Polak aan een speelfilm: Goliath.