ende grote dijnghen sijn huden overmids onsen Heer Jhesum gheschiet ende sonderlinghe bider Heiligher Kerken.
Ten eersten want die Heilighe Kerke huden inden persoen der coninghen die van heidenen vergadert waren, tot eenre bruut van hem ontfanghen is. Want inden daghe sijnre gheboerten so openbaerde hi den Joden inden persoen der hierden, van wilken Joden hoerre luttel dat woert Gods ontfanghen hebben. Mar huden so openbaerde hi hem den heyden, ende dat was die kerke der uutvercoerner, so dat dit werc van huden eyghentlike een werc is der Heiligher Kerken ende der ghetrouwer kerstenen.
Dat ander dat huden die Heilighe Kerke van onsen Heer Jhesu Cristi ghetrouwet is ende hem waerlic toe ghevoecht overmids dat doepsel dat hi op desen dach daer na over dertich jaren ontfenc. Ende daer om singhet die Heilighe Kerke nu blideliken: "Huden is die Heilighe Kerke toe ghevoecht den hemelschen brudegom". Want inden doepsel so wart die siele Cristo ghetrouwet, wilc doepsel sijn cracht vanden doepsel ons Heren ontfanghen hevet ende die vergaderinghe vanden ghedoepten sielen is die Kerke gheheten.
Dat derde want op desen dach een jaer na sijnre doepe |39)r| so dede hi dat eerste mirakel ter bruloften, daer men oec die Heilighe Kerke ende gheestelike bruloft bi verstaen mach. Die heilighe lerar Beda seit oec dat op desen dach van huden onse Heer dat mirakel vanden vijf broeden ende vanden twen visschen oec dede. Mar die Heilighe Kerke begaet huden alleen dese eerste drie miraculen. Siestu hoe groet dese dach van huden is, dien onse Heer vercoren hevet dus grote werken daer in te werken. Die Heilighe Kerke dan, want si merct dat hoer huden van horen brudegom dus veel goets bewiset is, om horen brudegom dancbaer te wesen, so verblidet si hoer ende vervrouwet ende jubileert ende hevet groten feest in desen daghe.
Laet ons dan segghen vanden eersten mirakel, dat als huden gheschiede, want vanden anderen sel wi segghen nader ordinen des levens Cristi. Dese drie coninghen, die daer beteykenen die toecomende Heilighe Kerke van den heyden, die quamen totten huseken, daer onse Here in gheboren was. Si ghinghen in ende bogheden hoer knien ende beden dat kint waerdelijc aen. Si eerden hem als enen coninc ende beden aen als enen God. Sich hoe groet was hoer ghelove, want wat wast te gheloven, dat dat cleyne kint also snodelijc in armen doeken ghewonden, mit eenre armer moeder ghevonden, in eenre verworpenre stat, sonder gheselscap ende sonder ghesinne ende sonder alle cierheit, een coninc wesen soude ende een waerachtich God, dat si nochtan beide gheloefden? Mar het was behoerlijc, dat dat heilighe ghelove al sulke leiders ende al sulke eerste beghinners hebben soude, waer of die lerar Sinte Bernaert sprect: "Wat doe di, ghi coninghen, wat doe di? Aenbede di een sukende kint in eenre armer hutten, ghewonden in armen doeken? Waen di dat hi God is? God is, als die prophete seit, in sinen heilighen tempel; Gods stoel is inden hemel, ende ghi soecten in enen snoden stalle inden schoet der moeder? Wat doet ghi dat ghi hem gout offert? Waent ghi dat hi een coninc is? Waer is sijn coninclike sale, waer is die troen, waer ist ghesinde des coninclics hoefs? En is die stal niet die sale, sijn troen die cribbe, dat ghesinde des hoefs Joseph ende Maria? Hoe sijn dese wise manne dus dwaes gheworden, dat si aenbeden een cleyn kint, dat versmadelic is beide van sijnre joncheit ende vander armoeden der