• | J.W. Bonda is musicoloog. Hij promoveerde in 1996 op ‘Meerstemmige Nederlandse liederen van de 15e en 16e eeuw’. |
| |
• | Esther Feer is als AIO verbonden aan de Afdeling Keltisch van de Universiteit Utrecht. Zij doet onderzoek naar de functie van het lofdicht aan de Welshe hoven in de late Middeleeuwen. |
| |
• | W.P. Gerritsen is hoogleraar Middelnederlandse letterkunde aan de Universiteit Utrecht. |
| |
• | Mariëlle Hageman is kunsthistorica en theaterwetenschapster. Ze werkt bij het Pionierproject ‘Verschriftelijking van de vroegmiddeleeuwse samenleving’ aan de Universiteit Utrecht aan een proefschrift over rituelen rondom de Karolingische en Ottoonse vorsten. |
| |
• | Anne Houk de Jong is musicoloog en werkt als medewerker communicatie op het Meertens Instituut te Amsterdam. |
| |
• | Silke Kossmann (Leiden) bereidt een proefschrift voor over de laatgotische Mariakerk in Stralsund (Mecklenburg-Vorpommern) aan het Kunsthistorisch Instituut van de Universiteit van Mainz. |
| |
• | Jeroen Laemers is student geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij houdt zich vooral bezig met monastieke antropologie en spiritualiteit. |
| |
• | Peter Raedts is hoogleraar middeleeuwse geschiedenis aan de Katholieke Universiteit Nijmegen. |
| |
• | Clara Strijbosch is KNAW-fellow en schrijft een boek over 12e-eeuwse reisverhalen. |
| |
• | Luit van der Tuuk houdt zich bezig met de (vroege) Middeleeuwen, onder andere met betrekking tot de stad Utrecht. |
| |
• | Gabri van Tussenbroek is mediëvist. Momenteel is hij verbonden aan de vakgroep architectuurgeschiedenis van de Universiteit Utrecht, waar hij als OIO een proefschrift over Naamse steenhandel voorbereidt. |
| |
• | Jan Verhoogt is als hoofddocent voor politieke theorie verbonden aan de vakgroep Politicologie en Bestuurskunde van de Vrije Universiteit te Amsterdam. |
| |
• | Robert Verhoogt studeerde rechten en kunstgeschiedenis aan de Vrije Universiteit te Amsterdam en schrijft aan de Universiteit van Amsterdam een proefschrift over de betekenis van reproducties voor de negentiende-eeuwse kunst. |
| |
• | Otto Vervaart studeerde middeleeuwse geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. In 1997 en 1998 werkte hij aan het Institute of Medieval Canon Law te München. |
| |
• | Jeroen Westerman studeerde kunstgeschiedenis in Leiden en mediëvistiek in Poitiers. Aan het Onderzoeksinstituut Mediëvistiek van de Universiteit Leiden bereidt hij een dissertatie voor over de Onze Lieve Vrouwekathedraal van Doornik. |