|
Baumgärtner, Klaus & Ida Schuurman |
420. |
De boekarchitectuur van Klaus Baumgärtner. |
|
1991 (19) 4-8 |
|
|
Voor Klaus Baumgärtner is het vormgeven van een boek als het bouwen van een huis. ‘Een boek doe je open, treed je binnen en daar tref je ruimte aan.’ ‘Een boek is geen ding, maar een weerspiegeling van de ideeën, de emoties die eraan ten grondslag liggen. De vormgever is bij uitstek degene die dat (driedimensionaal!) zichtbaar moet kunnen maken.’ |
|
|
Bodenkamp, Henny |
421. |
Commercieel denken, maar niet clichématig. |
|
1991 (19) 9-11 |
|
|
Bodenkamp, uitgever bij Van Goor, geeft aan hoe zij het fonds een bepaald beeld geeft, niet alleen inhoudelijk maar ook qua vormgeving. Voor haar zijn vorm en inhoud één, waarbij je als uitgever de commerciële kant nooit vergeten mag, maar dat hoeft niet te betekenen dat je alleen maar clichématige beelden moet gebruiken. |
|
|
Francissen, Robert |
422. |
De uitgever en het beeld van zijn fonds. |
|
1991 (19) 12-16 |
|
|
Een van de factoren die volgens Francissen bepalend zijn voor het beeld van een uitgeversfonds zijn de omslagen. In de bijdrage gaat hij in op de eisen waaraan het omslag moet voldoen. |
|
|
Glas, Frank de |
423. |
Produktieve Nederlandstalige jeugdboekenauteurs na 1945 en hun uitgeverijen. |
|
1995 (35) 427-446 |
|
|
De Glas beschrijft het functioneren van de jeugdboekuitgeverijen in Nederland en Vlaanderen en over hun relaties met de jeugdboeken- |