Den Bybel met groter neersticheyt ghecorrigeert (Liesveltbijbel 1542)
(2010)–Anoniem Liesveltbijbel– Auteursrechtelijk beschermd¶ Die Apostel straft die sonden der Ioden, seggende, dat si niet int misdaet den Heydenen gelijc sijn, maer eens deels arger ende quader | |
1Ga naar margenoot+DAerom en condy v niet ontsculdigen o menschen, so wie dat ghi sijt, die daer Ga naar margenoota oordeelt Want waer in ghi eenen anderen oordeelt, verdoemt ghi v seluen, aengesien dat ghi die selue dingen doet, die welc ghi oordeelt | |
2Want wi weten dat Gods oordeel is na die waerheyt ouer die gene die alsulcke dingen doen. | |
3Maer denct ghi o mensce, die oordeelt, die dusdanige dingen doen, ende ghi doet oock dat selue, dat ghi ontulien sult dat oordeel Gods? | |
4oft veracht ghi die rijcdommen sijnder goetheyt, gedoochsaemheyt ende lanckmoedicheyt? weet ghi niet dat die goetheit Gods v tot penitentie leyt | |
5Maer na uwe verherticheyt ende onberouwigen herten vergadert ghi v seluen eenen scat des torens inden Ga naar margenootb dach des torens ende der openbaringen des rechtuerdichs oordeels Gods, | |
6die welcke een yegelijc geuen sal na sijn wercken | |
7namelijc prijs ende eere, ende dat onuerganckelic wesen den ghenen die met gedoochsaemheyt in goede wercken na dat eewich leuen staen. | |
8Mer den genen welcke kijfachtich sijn ende der waerheyt niet ghehoorsaem en sijn, maer gehoorsaem der onrechtuaerdicheyt, Ga naar margenoot+ sal toecomen ongenadicheyt ende gramschap, | |
9quellinghe ende benautheyt, ouer alle sielen der menschen die quaet doen, den Ioden bisonder ende den Grieken, | |
10Maer prijs eere ende vrede allen menschen die goet doen, den Ioden bysondert, ende ooc den Griecken. | |
11† Want daer en is gheen aensien der persoonen bi Gode. | |
12Alle die sonder wet hebben gesondicht, sullen ooc Ga naar margenootc sonder wet vergaen, ende die in de wet hebben gesondicht, die sullen door die wet veroordeelt worden | |
13want die die wet hooren en zijn niet rechtueerdich voor God, mer die de wet volbrengen die sullen rechtueerdich sijn, | |
14Want ist dat die Heydenen, die de wet niet en hebben, van natueren doen dat die wet inhout, dese geen wet hebbende, sijn haer seluen een Ga naar margenootd wet, | |
15daer mede dat si bewijsen dwerc des wets gescreuen in haer herten, nae dien dat hen betuycht haer conscientie, ende ooc haer gedachten, die hem onder malcanderen beschuldigen, oft ooc ontschuldighen | |
16in dien dach als die HERE sal oordeelen die verborgentheydt der menschen, na dat wtwijsen mijns Euangelijs door Iesum Christum. * | |
17Maer siet toe ghi heet een Iode, ende ghi verlaet v op die wet, Ga naar margenoot+ ende beroemt v Gods, | |
18ende ghi kent sinen wille, ende geleert sijnde door die wet, proefdy oft onderscheyt ghi wat oprecht ende niet oprecht en is, | |
19ende ghi vermeet v te wesen een leydtsman der blinden, een licht der geenre, die in duysternisse sijn, | |
20een onderwijser der onwijse, een leeraer der simpelen hebbende die form der kennissen ende der waerheyt in die wet, | |
21daerom ghi die eenen anderen leert, ende v seluen en | |
[pagina *]
| |
leert ghi niet, Ghi preect datmen niet stelen en sal, ende ghi steelt selue, | |
22ende ghi segt datmen geen ouerspel doen en sal, ende ghi doet selue ouerspel. V grouwelt voor die afgoden, ende berooft God van tsine, | |
23ghi beroemt v van die wet, ende ghi onteert God door die ouertredinge des wets, | |
24want den naem Gods wort door v lieden gheblasphemeert onder die Heydenen, ghelijckerwijs al ghescreuen is | |
25Ga naar margenoot+Die besnijdenisse is wel profitelic, ist dat ghi onderhout die wet, mer ist sake dat ghi een ouertreder sijt des wets, so is uwe besnijdenisse verkeert in die onbesnijdenisse. | |
26Ist sake dat die onbesnijdenisse des wets rechtueerdicheyt hout, meyndi niet dat zijn onbesnijdenisse sal worden gerekent voor besnijdenisse? | |
27Ende sal also sijn dattet tghene dat van natueren een onbesnijdenisse is, ende die wet hout, v sal veroordeelen, v die welcke door die letter ende besnijdenisse een ouertreder sijt des wets, | |
28Want ten is geen Iode, die wtwendich een Iode is, ooc en is dat geen besnijdenisse die wtwendich int vleessce gesciet, Mer die is een Iode, die inwendich verborghen is, | |
29ende die besnijdenisse des herten is een besnijdenisse, die welcke ghesciet inden geest, niet in de letter, wiens lof niet en is wt die menschen, mer wt God |
|