J.A. BRONGERS (1933) was wetenschappelijk medewerker bij de Rijksdienst voor het Oudheidkundig Bodemonderzoek (rob) te Amersfoort. Hij publiceerde het Boekwoorden woordenboek (Amsterdam 1996), de Historische Encyclopedie van Amersfoort (Amersfoort 1998). |
R.E.O. EKKART (1947) is directeur van het rkd en voormalig conservator/directeur van het Rijksmuseum Meermanno-Westreenianum. Hij publiceert op het gebied van de Nederlandse beeldende kunst, in het bijzonder de portretkunst, en op het terrein van de boekgeschiedenis en de typografie. |
CARINA GREVEN (1965) is beheerder van het Fotoarchief van de afdeling Fotografie van het Rijksmuseum, Amsterdam. Zij stelde met J.F. Heijbroek het boek Sierpapier. Marmer-, brocaat- en sitspapier in Nederland (Amsterdam 1994) samen. Zij bereidt momenteel een publicatie over Georg Rueter voor. |
J.F. HEIJBROEK (1949) is conservator bij het Rijksprentenkabinet (Rijksmuseum, Amsterdam) en schreef diverse boeken en artikelen op kunst- en boekhistorisch gebied. Momenteel werkt hij met Ester Wouthuysen aan een studie over kunsthandel Van Wisselingh. |
MARJA KEYSER (1944) is werkzaam bij de Universiteitsbibliotheek van Amsterdam. Zij publiceerde vele artikelen op het gebied van de boekgeschiedenis en schreef enkele boeken over kermis en circus. |
F.W. KUYPER (1946) is antiquaar en veilinghouder te Haarlem. |
HELEN C.M. MARRES-SCHRETLEN (1949) is werkzaam bij het Rijksprentenkabinet (Rijksmuseum, Amsterdam). Zij schreef enkele artikelen over de lithografie, o.a. in het lustrumnummer van Grafisch Nederland: De techniek van de Nederlandse boekillustratie in de 19e eeuw (Amsterdam 1995). Zij stelde de tentoonstelling Het feest van de lithografie in het Rijksmuseum samen. |
ROB MEIJER (1939) is werkzaam geweest bij een bouwconcern en vervult thans diverse bestuurlijke functies. Hij publiceerde onder meer over N.G. van Huffels grafische studieverzameling en over het grafisch gezelschap ‘De Luis’. Hij is lid van de werkgroep Dr. N.G. van Huffel, waar het initiatief voor een onderzoek naar de vroege Nederlandse lithografie is ontstaan. |
KASPER VAN OMMEN (1964) studeerde kunstgeschiedenis in Leiden. Hij publiceerde een boek op kunsthistorisch gebied en schrijft regelmatig voor (kunst)historische tijdschriften. Hij is redacteur van de boeken cultuurhistorische reeks ‘In den Houttuyn’. |
C.H. SLECHTE (1941) studeerde geschiedenis in Utrecht. Hij was onder meer werkzaam bij de gemeentearchieven van Rotterdam en Den Haag, de Gemeentelijke Musea in Deventer en het Maritiem Museum Prins Hendrik in Rotterdam. Hij publiceerde over spotprenten en hun makers, en bereidt een tentoonstelling en een publicatie voor over het overdrachtelijk gebruik van vis, vissers en de visserij in de Nederlandse cultuur. |
A.G. VAN DER STEUR (1938) heeft een historisch antiquariaat en een kledingzaak te Haarlem en publiceert op de terreinen van regionale en lokale geschiedenis en genealogie. Hij is redacteur van Spiegel Historiael en Jaarboek Haerlem. |
LIESKE TIBBE (1946) is verbonden aan het Kunsthistorisch Instituut van de Katholieke Universiteit van Nijmegen. Zij publiceerde over kunst en socialisme rond de eeuwwisseling en schreef een proefschrift over de kunstopvattingen van R.N. Roland Holst. |
JAN THOLENAAR (1928) volgde een grafische loopbaan en is sinds circa 30 jaar uitgever, onder meer van uitgeverij Grote Letter Bibliotheek. Ook werkt hij mee aan diverse co-producties. Hij heeft interesse voor de vakgeschiedenis en bezit een typografische bibliotheek en een verzameling letterproeven. Hij is ook drukker in de marge. |