Di eerste boek van Moses, genoem Génesis
(1893)–S.J. du Toit– Auteursrecht onbekend
[pagina 22]
| |
[6]6. Di Seuns van God trou met di dogters van di Mens, 6:1-8.1.[regelnummer]
En dit gebeur, toen di mens begin te vermeerder
op di angesig van di grond en dogters an hulle
2.[regelnummer]
gebore word, - dat di seuns van God di dogters
van di mens siin, dat hulle mooi was, en hulle
neem ver hulle vrouens van almal wat hulle ver-
3.[regelnummer]
kiis. - En Jehova sê: ‘Myn Gees sal ni altyd
twis met di mens ni, hiirin is hy oek mar vlees, en
4.[regelnummer]
syn dage sal wees 120 jare.’ - Daar was reuse op
di aarde in di dage, en oek daarna, toen di seuns
van God hulle vermeng het met di dogters van di
mens, en di ver hulle kinders gebaar het. Dit
was di helde, wat vanselewe beroemde manne was.
5.[regelnummer]
En Jehova siin dat di boosheid van di mens groot
was op di aarde, en dat elke ingewing van di ge-
dagte van syn hart net deur 'n tyd boos was.
6.[regelnummer]
En Jehova had spyt, dat Hy di mens op di aarde
7.[regelnummer]
gemaak het en Hy had hartseer daaro'er - En
Jehova sê: ‘Ek sal di mens wat ek gemaak het
verdelg van di angesig van di grond af, van di
mens tot an di diir, tot wat kruip op di grond
en wat vliig in di lug; want dit spyt My, dat Ek
8.[regelnummer]
hulle gemaak het.’ - Mar Noach vindGa naar margenoot2 verskoning
in di oge van Jehova.
Vs. 2. - Wi is di ‘seuns van God?’ Di vollende verklarings is gegé: 1) Di seuns van di hoge mense wat met geweld en vollens hulle lus di dogters van di lagere klasse ver hulle neem tot vrouens (so sê di Samaritaanse teks, Jonathan, Onkelos, ens.); di verklaring is nou heeltemaal opgegé. 2) Di kinders van Adam en Eva voor hulle val, (Gen. 1:28 vergelyk met 3:16), wat nog in di Paradys gebly het, en nou sig vermeng met di dogters van di mens wat na di Sondeval geteel is; Adam in syn staat van onschuld werd genoem ‘di seun van God’ (Luk. 3:38), so oek syn kinders voor di val. Di opvatting is deur Bilderdyk pragtig uitgewerk in syn heldedig ‘De Ondergang van de eerste Wereld,’ mar het weinig navolgers gekry. Dit staat dus tussen een van di twé vollende verklarings. 3) Di vrome seuns van Seth wat trou met di goddelose dogters | |
[pagina 23]
| |
van Kaïn. Dis di verklaring van Chrysostomus, en énige Kerkvaders, en dis later di mees algeméne geworde. 4) Di ‘seuns van God’ is Engele. Dis di verklaring van di oue Joodse Rabbyne en van di oue Kerkvaders. Dit kom voor in di Griikse vertaling van di Oue Testament deur di 70 Joodse geleerde (di vertaling wat Jesus en di Apostels gebruik het); in di Boek van Henoch (waaruit Judas 'n anhaling maak in syn Sendbriif); in di Briif van Judas vs. 6 en 7 en 2 Petr. 2:4, 5; by di oueste Joodse skrywers, soos Philo, Josefus, en di meeste oue Rabbyne; en by di oueste Kerkvaders, soos Justinus, Clemens van Alexandrië, Tertullianus, Cyprianus, Ambrosius, en Lactantius: en word nou weer kragtig verdedig deur regsinnige godgeleerde, veral in Duitsland, soos Kurtz (wat 2 aparte werke daaro'er geskrywe het), Koppen, v. Meyer, Twesten, Nitzsch, Drechsler, Hoffmann, Baumgarten, Delitzsch, Stier, Dietlein, Huther en andere. Om di leser nou beter in staat te stel om ver sig self te oordeel o'er di belangrike plaas, wat eintlik di rede angé waarom God di aarde deur di Sondvloed verwoes het, gé ons hiir in kort di gronde wat di voorstanders van di 2 laaste verklarings ver hulle opvatting bybreng. Voor di verklaring dat ‘di seuns van God’ di kinders van Seth, en teen di dat dit di Engele moet beteken, word di vollende gronde opgegé:- a) Di verband begunstig di opvatting dat dit di seuns van Seth is, want hoofstuk 4 gé 'n verhaal van di famili van Kaïn, hoofstuk 5 van di van Seth, en hoofstuk 6 van di vermenging van di twé, en di bederf wat daaruit ontstaan en di Sondvloed noodsakelik gemaak het. b) Di uitdrukking ‘hulle neem ver hulle vrouens’ lyk of dit 'n wettige huwelik andui. c) Di anmerking wat volg ‘van almal wat hulle verkiis’ toon an dat hulle sonde ni daarin bestaan het dat hulle vrouens geneem het ni, mar dat hulle vrouens geneem het vollens hulle luste, iits wat wel van mense, mar ni van Engele kan gesê worde ni. d) In hoofstuk 4 word di mooiheid van di dogters in di famili van Kaïn gedurig angedui, veral in hulle name. Teen di opvatting wat di ‘seuns van God verklaar as di kinders van Seth 'en voor di wat di Engele daaronder verstaan word di vollende bewyse gegé:- a) Di hele afdeling vs. 1-8 spreek van di mens, enkelvoud, as versamelwoord, ver di hele mensdom. So is in vs. 1 di dogters van di mens ongetwyfel di dogters van di hele mensdom wat op di aarde begin te vermenigvuldig; so oek is di betekenis van mens di hele mensdom in vs. 3, 5, 6, 7; en alleen in vs. 2 sou ‘dogters van di mens’ beteken dogters van 'n deel van di mensdom, namelik van Kaïn! Nè, di teenstelling seuns van God is teeno'er di dogters van di mens, dis van di hele mensdom vollens vers 1 en di verband. b) ‘Seuns van God’ word nooit in Hebreeus gebruik ver | |
[pagina 24]
| |
vrome mense ni, mar waar dit op andere plekke voorkom is dit altyd van di Engele, soos Job. 1:6; 2:1; 38:7; Ps. 29:1; 89:7; Dan. 3:25, terwyl vrome mense ni ‘seuns van God (Elohim)’ mar ‘kinders van Jehova’ genoem word, soos Ex. 4:22; Deut. 14:1; 42:5; Jes. 1:2. Daar is dus 'n dubbele verskil: di Engele word genoem seuns, di vrome mense kinders; di Engele van God (Elohim), di vrome mense van di Here (Jehova). Vergelyk ons antekening o'er di verskil van di 2 name, op Gen. 2:4. c. As di uitdrukking ‘seuns van God’ verstaan word van mense, want di seuns van Seth was tog oek mar mense, dan is daar gen teenstelling met ‘dogters van di mense’ ni. Dan sou dit lees: ‘di seuns van di mens (Seth) trou met di dogters van di mens (Kaïn).’ Hoe kan dit nou di oorsprong wees van 'n buitengewone mensegeslag en di oorsaak van di Sondvloed? d) 2 Petr. 2:4 en Judas vs. 6 en 7 wys duidelik op di geskidenis terug en verklaar met onfeilbaar gesag ‘di seuns van God’ ver Engele. e) Di gevolg van di vermenging was sodanig in Gods oog, dat di hele menselike geslag daarom moes verdelg worde; terwyl later toen di hele menselike geslag oek afvallig geworde is, God wel ver Abraham uitgeroep het, mar di orige menselike geslag laat vortbestaan het; 'n gevolg wat alleen uit di opvatting van Engele kan verklaar worde. f) Di vergelyking wat Judas maak tussen di sonde hiir en di van di Sodomite, wat op gelyke maniir nes di (Engele of seuns van God) gehoereer het en vreemde vlees nagegaan het’ (vergelyk Judas vs. 6, 7; 2 Petr. 2:4-6; Gen. 6:2; en 19:4-10) toon an watter onnatuurlike vermenging hiir bedoel word. Vs 3. ‘120 jare’ siin op ‘di mens’ ni as enkele persoon ni, mar op di hele mensdom, soos oral in di verband; dus di mensdom sal nog 120 jare tyd hê tot di sondvloed toe. Vs. 8. ‘Noach vind verskoning in di oog van Jehova.’ ‘Dit voltooi di heilsleer met betrekking tot God wat tot ons afgekom het van di tye voor di Sondvloed. Hy beloof dat di saad van di vrou, 'n persoon wat by uitnemendheid so genoem word, di slang syn kop sal vermorsel. Hy beklé ons eerste ouers met velle, 'n belofte en sinnebeeld van di betere, di sedelike kléding van di siil. Hy siin met erkenning ver Abel en syn offerande an. Hy beloof verhoging an di wat goed doen. Hy neem Henoch weg, wat ver Hom gewandel het. Syn Gees, so leer ons, het getwis met di mensdom voor di Sondvloed. Hiir is di Gees van Jehova en di saad van di vrou. Hiir is bekléding, anneming, opneming. Hiir is dus saligheid, voorsiin en toegepas, begin, vortgeset en voleindig. En nou op laas kom veral genade of verskoning duidelik te voors kyn, as di ewige fontein waaruit alles vloei. So het ons hiir oek an di kant van di mens berou, geloof, belydenis, offerande, anroeping van di naam van Jehova, en wandel met of ver God.’--Murphy. | |
[pagina 25]
| |
Di Roeping van Noach, 6:9-22.9.[regelnummer]
Dis di geslagsregister van Noach. Noach was
'n opregte man, onberispelik onder syn geslagte,
10.[regelnummer]
en Noach wandelGa naar margenoot1 met God. - En Noach kry 3
11.[regelnummer]
seuns, ver Sem, ver Cham, en ver Jafeth - En di
aarde was bederwe voor di angesig van God, en di
12.[regelnummer]
aarde was vol geweldenary. - Toen siin God di
aarde an, en kyk, dit was bederwe, want alle vlees
had syn weg op di aarde bederwe.
13.[regelnummer]
En God sê an Noach: ‘Di einde van alle vlees
is gekom voor myn angesig, want deur hulle is
di aarde vol geweldenary, en kyk, Ek sal hulle
14.[regelnummer]
om di aarde ontwil verdelg. - Maak ver jou 'n
skip van cipreshout; jy moetGa naar margenoot2 kamers maak in di
skip, en buitekant en binnekant moet jy dit toe-
15.[regelnummer]
smeer met pik. - En so moet jy dit maak: 300 el
di lengte van di skip, en 50 el syn breedte, en 30
16.[regelnummer]
el syn hoogte. -Ga naar margenoot3 Verligting moet jy maak ver di
skip, en 'n el moet jy dit maak van bo; en di
deur moet jy set in di sy van di skip; en jy moet
dit maak met onderste, twéde, en derde verdi-
17.[regelnummer]
ping. - En Ek, kyk Ek breng di watervloed op di
aarde, om alle vlees, waarin lewensgees is, te
verdelg van onder di hemel, en al wat op di aarde
18.[regelnummer]
is sal sterwe. - Mar Ek sal myn verbond oprig
met jou; en jy sal in di skip gaan, jy, en jou
seuns, en jou vrou, en di vrouens van jou seuns,
19.[regelnummer]
same met jou. - En van elke lewendige ding van
alle vlees, 2 van elke soort, sal jy in di skip breng,
om hulle same met jou in lewe te hou, mannetji
20.[regelnummer]
en wyfi moet hulle wees. - Van di gevo'olte na
syn soort, en van di vé na syn soort, en elke
kruipende ding van di grond na syn soort, 2 van
elke soort sal na jou toe kom, om hulle in lewe
21.[regelnummer]
te hou. - En neem ver jou van alle kos wat ge-
ëet word en versamel dit ver jou, en dit sal ver
22.[regelnummer]
jou en ver hulle tot voedsel wees.’ - En Noach
maak so; vollens alles wat God ver hom beveel
so doen hy.
| |
[pagina 26]
| |
Vs. 15. Di lengte van 'n el is ni preciis te bepaal ni; mar vollens di naaste berekening was di skip 540 voet lank, 90 voet breed, en 54 voet hoog. ‘Di waarskynlikste mening is dat di skip ni gebou was in di vorm van ons skippe ni; mar soos 'n grote kis, sonder 'n kiil, met 'n platte dak, meer soos 'n viirkantige huis wat op di water drywe, as soos 'n skip wat gebou is om te seil.’ - Keil. |
|