| |
| |
| |
Bibliografie
Achterberg, Gerrit, Verzamelde gedichten. Amsterdam:
Querido, 1964. |
Bartók, Béla, Eigene Schriften und Erinnerungen der
Freunde. Herausgegeben von Willi Reich. Basel/Stuttgart: Schwabe, cop.
1958. |
Boulez, Pierre [et] Cage, John, Correspondance et
documents. Réunis, présentés et annotés par Jean-Jacques Nattiez en
collaboration avec Françoise Davoine, Hans Oesch et Robert Piencikowski.
Winterthur (Schweiz): Amadeus, 1990. (Veröffentlichungen der Paul Sacher
Stiftung, Band 1.) |
Bijbel. Vertaling in opdracht van het Nederlandsch
Bijbelgenootschap bewerkt door de daartoe benoemde commissies. Amsterdam:
Het Nederlandsch Bijbelgenootschap, cop. 1951. |
Carner, Mosco, Alban Berg: The Man and The
Work. London: Duckworth, 1983. |
Darmstädter Beitrage zur neuen Musik, herausgegeben von Wolfgang
Steinecke. [Band i, ii, iii, Mainz: Schott, 1958, 1959,
1960]. |
Deliège, Célestin, Pierre Boulez: Conversations with Célestin
Deliège. Foreword by Robert Wangermée. London: Eulenburg, cop.
1976. |
Diepenbrock, Alphons, Brieven en documenten.
Bijeengebracht en toegelicht door Eduard Reeser. Uitgegeven door de
Vereniging voor Nederlandse Muziekgeschiedenis. Delen i-vi. 's-Gravenhage: Martinus Nijhoff, 1962-1991. |
Dufallo, Richard, Trackings: composers speak with
Richard Dufallo. New York [and] Oxford: Oxford University Press, 1989. |
Eimert, Herbert, Grundlagen der musikalischen
Reihentechnik. [Wien]: Universal, cop. 1964. (Bücher der Reihe:
Information über serielle Musik). |
Escher, Rudolf, Debussy: actueel verleden. Samengesteld
en bewerkt door: D.J. Hamoen [en] E. Schönberger. Buren: Uitgeverij Frits
Knuf, 1985. |
Escher, Rudolf, Toscanini en Debussy: magie der
werkelijkheid. Met een voorwoord van drs. Eduard Reeser. Rotterdam: Van
Sijn, [z.j.]. |
Escher, Rudolf en Escher, M.C., Beweging en
metamorfosen: een briefwisseling. Met een voorwoord van L.D. Couprie.
Amsterdam: Meulenhoff/Landshoff, cop. 1985. |
Escher-Jongert, Beatrijs [en] Martine van der Kuijp [samenst.], Rudolf Escher 1912-1980: De boekenkasten van het Singel.
[Documentatie van boeken en partituren verworven tussen 1940 en 1980]. |
Het kunstwerk als daad: Rudolf Escher (1912-1980). Een
samenwerkingsproject van het Rudolf Escher Comité, het Utrechts
Universiteitsmuseum en Muziekcentrum Vredenburg |
| |
| |
Haefeli, Anton: Die Internationale Gesellschaft für Neue
Musik (ignm): Ihre Geschichte von 1922 bis zur
Gegenwart. [Zürich]: Atlantis Musikbuch-Verlag, cop. 1982. |
Henkemans, Hans, ‘Horen en zien vergaan’. Mens en
Melodie, jaargang xxii nr. 3, 1967. |
Historie en kroniek van het Concertgebouw en het
Concertgebouworkest 1888-1988. Deel ii:
1945-1988. Zutphen: De Walburg Pers, [z.j.] |
Internationales Musikinstitut Darmstadt: Informationszentrum für
zeitgenössische Musik: Katalog der Abteilung Noten.
Darmstadt, cop. 1966. |
Internationales Musikinstitut Darmstadt: Schallarchiv
Tonbänder, 1978. |
Jameux, Dominique, Pierre Boulez. Fayard/Fondation sacem, cop. 1984. |
Ketting, Otto, De Ongeruste Parapluie: Notities over
muziek 1970-1980. Den Haag, Ulysses, 1981. |
Kien, Hein, ‘The composer Kees van Baaren: towards a revaluation of the
sound material’. Key Notes: Musical life in the
Netherlands, (1976) 4, p. 4-18. |
Koopmans, Rudy, ‘On Music and Politics - Activism of five Dutch Composers:
Louis Andriessen, Reinbert de Leeuw, Misha Mengelberg, Peter Schat, Jan van
Vlijmen’. Key Notes, (1976) 4, p. 19-36. |
Koopmans, Rudy, ‘Het actuele muziektheater’. Raster, een
driemaandelijkse uitgave van de Bezige Bij, Amsterdam, (1977) 3, p. 33. |
Leeuw, Ton de, Muziek van de twintigste eeuw: Een
onderzoek naar haar elementen en structuur. Utrecht: Bohn, Scheltema
& Holkema, 1977. |
Leeuw, Ton de, ‘New trends in modern Dutch music’. Sonorum
Speculum 4, p. 124-133. |
Ligeti, György, ‘Pierre Boulez: Entscheidung und Automatik in der
Structure i a.’ Die Reihe: Information
über serielle Musik: [Heft iv]: junge Komponisten.
Herausgegeben von Herbert Eimert unter Mitarbeit von Karlheinz Stockhausen.
Wien, Universal, cop. 1958, p. 38-63. |
Mathijsen-Verkooijen, Marita Theodora Catharina, De brieven
van De Schoolmeester = The letters of De Schoolmeester.
Documentair-kritische uitgave = A critical edition of the letters of Gerrit
van de Linde. With a commentary and an essay on editorial principles and
procedures (proefschrift). Deel 3: Verantwoording. Amsterdam, Querido, 1987. |
Meinsma, G.L., ‘In pursuit of the truth: Panta Rhei: obituary for Hendrik
Mol (1917-1980)’. Proceedings from the Institute of Phonetic
Sciences of the University of Amsterdam, 6, Amsterdam 1981, pp. i-ix. |
Mens en Melodie, Jaargang xiii 1958
nr. 1 - Jaargang xvi 1961 nr. 12. |
Nietzsche, Friedrich, Werke in drie Bände.
[Herausgegeben von Karl Schlechta]: zweiter Band. München: Hauser, cop.
1965, p. 914. |
Nyman, Michael, Experimental music. Cage and beyond, New
York: Macmillan, 1974. |
Op de Coul, Paul and Schoute, Rutger, ‘Schoenberg in the Netherlands’. Journal of the Arnold Schoenberg Institute, volume vi number 2, November 1982, p. 141-173. |
Pijper, Willem, De quintencirkel: opstellen over muziek.
Amsterdam: Querido, 1919. |
Pijper, Willem, De stemvork: opstellen over muziek.
Amsterdam: Querido, 1930. |
Programmaboekjes Het Concertgebouw 1958-1961. |
Raaijmakers, Dick, A brief history of Dutch electronic music
to 1966. [Tekst bij lp Donemus Composers' Voice 7803: Anthology of
Dutch electronic music i.] |
Reeser, Eduard, Een eeuw Nederlandse muziek 1815-1915.
Amsterdam: Querido, 19862. |
| |
| |
Die Reihe: Information ber serielle Musik: [Heft iii:] musikalisches Handwerk. Herausgegeben von Herbert
Eimert unter Mitarbeit von Karlheinz Stockhausen. Wien [etc.]: Universal,
cop. 1957. |
Samama, Leo, Zeventig jaar Nederlandse muziek 1915-1985:
Voorspel tot een nieuwe dag. Amsterdam: Querido, 1986. |
Schat, Peter, De Toonklok: Essays en gesprekken over
muziek. Amsterdam: Meulenhoff/Landshoff, cop. 1984. |
Schat, Peter, De wereld chromatisch: een muzikaal
reisverslag. Amsterdam: Meulenhoff/Landshoff, cop. 1988. |
Schönberger, Elmer, ‘Hersenschim en blinde vlek’. In: De
wellustige tandarts & andere componisten, p. 78-104.
Amsterdam: De Bezige Bij, 1985. |
Schönberger, Elmer, ‘Thinking in and about music’. Key
Notes, (1977) 5, p. 5 en 6. |
Sonorum Speculum: mirror of musical life Amsterdam:
Donemus, nr. 1 (zomer 1958) - nr. 9 (december 1961). |
Stephan, Rudolf, ‘Hans Werner Henze’. Die Reihe:
Information über serielle Musik: [Heft iv]: junge
Komponisten. Herausgegeben von Herbert Eimert unter Mitarbeit von Karlheinz
Stockhausen. Wien: Universal, cop. 1958, p. 32 en 36. |
Stichting Gaudeamus: Hedendaagse muziek: Zesde muziekweek te
Bilthoven: seizoen 1954-'55 [programmaboekje]. |
Stichting Gaudeamus: Hedendaagse muziek: Internationale
muziekweek ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan: seizoen
1955-'56 [programmaboekje]. |
Stichting Gaudeamus: programma van de Internationale
muziekweek 1957. |
Stichting Gaudeamus: programma van de Benelux Muziekweek:
Belgisch-Nederlandse componistendagen 1958. |
Stichting Gaudeamus: Internationale Muziekweek 1959
[programmaboekje]. |
Stichting Gaudeamus: Internationale Muziekweek 1960:
Programma Général. |
Stockhausen, Karlheinz, Stockhausen on music. Lectures
and interviews compiled by Robin Maconie. Londen [etc.]: Marion Boyars,
1989. |
Stuckenschmidt, H.H., Schönberg: Leben - Umwelt - Werk.
München: Piper; Mainz: Schott, 1989. Serie Musik Piper-Schott, Band 8239. |
Vermeulen, Matthijs, Muziek dat wonder: een keuze uit
herinneringen, Den Haag: Bert Bakker, 1958, (Ooievaar nr. 74). |
Vermeulen, Matthijs, De stem van levenden: een verzameling
artikelen. Arnhem: Stichting Ravenberg Pers, 1981. |
Vermeulen, Matthijs, ‘Over dodekaphonie’. De Groene
Amsterdammer, 8 november 1952. |
Vermeulen, Matthijs, ‘Wij en Schönberg’. In: De eene
grondtoon: tweede bundel opstellen. Amsterdam: De Spieghel, [z.j.];
Mechelen: Het Kompas, [z.j.]. |
Weiland, F.C. [en] Tempelaars, C.A.G.M., Elektronische
muziek. Utrecht [etc.]: Bohn, Scheltema & Holkema, 1982. |
White, Eric Walter, Stravinsky: the composer and his
works. London [etc.]: Faber, 1979. |
|
|